Szmekken Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Hei. Kjøpte meg forleden en classic controller, men siden har jeg erget meg grenseløst over hvordan a,b,x,y knappene er stillt. Det blir helt unaturlig å spille Nintendo 64 spill med den da b er der a skulle vært, og y er der b skulle vært. Jeg vet at oppsettet er det samme som på snes kontrolleren, men jeg er mer vant til å spille N64 enn snes. Opprinnelig er altså knappene stillt slik: ....x.... y.......a ....b.... Men jeg vil ha det slik: ....y.... b.......x ....a.... Spørsmålet mitt er om det vil la seg gjøre å åpne den for så å modifisere den på et vis, slik at jeg får ønsket knappeoppsett? Med litt lodding og ledninger her og der burde det jo gå? Jeg klarer rett og slett ikke å spill N64 spillene slik som det er nå, det blir helt unaturlig. Og nå som Star Fox har kommet ut... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Du er ikke alene, vel og merke vil jeg ha knappeoppsettet slik som på xbox-kontrolleren. Finner det av en eller annen grunn irriterende at de ikke kan ha samme oppsett. Trykker så ofte feil... Forøvrig det samme med DS'en også... Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Du må isåfall kutte over de opprinnelige ledningsbanene fra de forskjellige bryterne og så lodde ledninger fra de riktige bryterne til der de skal gå (mulig at du må skrape av litt av det grønne lodderesisten eller noe får å komme ned til kobberet som du kan lodde ledningen fast til. Har ikke selv sett innsiden av classic kontrolleren så vet ikke hvor vanskelig det blir. Det siste du må gjøre er så å flytte om på selve plastikkbitene hvor det står a,b,x og y til riktig posisjon. Men disse har som regel spor i seg for å gjøre at de ikke roteres og for at ikke de skal plasseres feil. Så mulig at du må brekke av alle for å få den til å stå riktig vei men mulig den da vil forskyve seg etterhvert. En annen løsning er å evt. å ikke bry seg om de står riktig vei (slik at f.eks A-en blir opp ned) da vil du ikke risikere at de roterer men det vil ikke se like estetisk bra ut. Mulig at det og går ann å brekke av alle og så legge på litt epoxy og feste på de bitene du brakk av på riktig sted igjen. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Takk, det var noe slikt jeg tenkte meg. Men jeg står imidlertid ovenfor et problem, jeg har ingen triwing skrutrekker som er liten nok. Vil det gå ann å få opp skruene på en annen måte? Gjør ikke så mye om de blir ødelagt, for da kan jeg vel bare bruke andre skruer. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 på noen spill kan det være bedre å bruke en gamecube kontroller Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Vel testet med en 2mm bred flatskrujern fungerte greit det, men vil ikke anbefale det til åpne opp wii-en med, men burde gå greit med de få skruene i classic kontrolleren. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Vel testet med en 2mm bred flatskrujern fungerte greit det, men vil ikke anbefale det til åpne opp wii-en med, men burde gå greit med de få skruene i classic kontrolleren. 8436581[/snapback] Takk, skal prøve nå edit: Nikks, det fikk jeg ikke til- Ser ut til at jeg blir nødt til å skaffe en triwing skrutrekker før jeg kommer noe videre Endret 21. april 2007 av Jorchi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå