Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm, dataproblem eller virus?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et merkelig problem når det kommer med pcen. Noen ganger så kobler bare skjermen seg av. Men jeg har lagt merke til ettertid at det ikke er skjermen det er noe galt med. Når jeg har på musikk, så hører jeg alt henger seg ca. 5sekunder etter skjermen har skrudd seg av. Når dette skjer har jeg ikke noe svar på, det skjer når som helst, det bare plutselig skjer, og når det først har skjedd så skjer det hver gang jeg booter opp. Noen som har peiling på hva dette er?

Hva jeg har prøvd:

- Sjekket alle kabler

- Sjekket ut alle drivere, har funnet det siste til alt

- Kjørt virustest med Trend Micro

- -//- Spybot S&D

- Oppdatert:

- Bios

- Chipset

- directX

- lydkort & skjermkort

- "støvesugd" pcen

Endret av Optycal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800

Socket PGA478, 1MB cache, Prescott

Abit VT7 Hovedkort for S478/800mhz

VIA PT880, SATA, ATX, DDR, LAN, Raid

(3x) DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB

IDE ATA/133 8MB cache 7200RPM

LG DVD-brenner IDE GSA-4

Gainward GeForce FX5500 256MB DDR

AGP, "Pro/685 TV-DVI", Retail

Lenke til kommentar

Jeg har ett gainward geforce 6600 gt kort jeg også, å det har noen av de samme problemene...

Men det skyldes, såvidt jeg kan forstå, at det blir for varmt.

Prøv å rens vifta på grafikkortet + gjør det Fritz0r foreslo, så blir nok pc'n fungerende igjen :)

Lenke til kommentar

Ok, updater nå.

Varme er noe jeg har hvert skeptisk for lenge, tross alt så smelta CPU vifta mi tidligre så jeg måtte kjøpe en ny kembo svær en. Men dette var jo for ca. 1 år siden eller mer, det er nå nylig jeg har fått problemer. For øyeblikket har jeg akkurat "støvesugd" pcen, og har sidedøren på kabinettet åpen for å få så mye luft som mulig.

Endret av Optycal
Lenke til kommentar

Jeg trodde alt fungerete, men det viste seg at jeg hadde feil :wallbash:

Hvis noen andre har noen ideer eler ønsker mer info for å få noen, bare spørr. for jeg vil veldig gjerne fikse dette problemet siden jeg er avhengi av daten til skolearbeid.

Endret av Optycal
Lenke til kommentar

Det vet jeg desverre ikke, har aldri funnet et program som finner det ut, men jeg skal inrømme at jeg ikke har lett så mye etter det heller. Men jeg fant nettopp ut en ting hvis det gir litt info:

Når jeg kjører windows is sikekerhetmodus + netverk, så skrur ikke skjermen seg av. dette skjer bare når jeg booter opp på vanelig måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...