Gå til innhold

Hvilken Subwoofer og forsterker burde jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har forsterker fra før eller bestemt deg ferdig for hvilken du skal ha? Hvilken da i så fall?

Vil du helst ha nytt eller brukt?

De infinityene du linket til er gode de, men du må nok betale litt for en forsterker om du skal få så mye som mulig ut av dem.

Lenke til kommentar
Har ingenting :p

Jeg skal nok kjøpe de daruu refererte til :)

Feil bruker.. Hvorfor er han logget inn her?

8442706[/snapback]

Regner med du vet du må ha en forsterker også? Om du skal ha F6 vil jeg anbefale deg å kjøpe dem i sort pianolakk i stedet,ser veldig mange ganger bedre ut ;)

Hvis du har tenkt å bruke ca 5000 og skal ha de der så har du jo 4000 liggende igjen. Om jeg var deg ville jeg da se på Hi-fi Klubben etter en som passer for deg, mange som sier at Cambridge 640A skal være en god kombo sammen med dem.

Lenke til kommentar

Som høyttalere kan jeg varmt anbefale Pioneer S-H810V

Dette er høyttalere som for ikke lenge siden kostet 12 000kr per par, og nå får du de til latterlige 5300kr!

Om det blir for dyrt for deg må du bare droppe det, men dette er knallgode høyttalere.

bassen er ikke kraftig nok til at disse alene kan fungere som "hjemmekino", men til musikkbruk er de akkurat passe.

En aktiv subwoofer hjelper dog noe på lydbildet, men det er absolutt ikke nødvendig.

Forsterker kan du som regel trygt kjøpe brukt. Ville heller kjøpt en brukt forsterker enn brukte høyttalere, selv om risikoforskjellen er liten.

Det er noe med det å vite at høyttalerene er riktig inspillt og ikke herjet med.

Her er en link til alle testene som Lyd & Bilde har hatt på sforskjellige høyttalere, det kan være en grei liste å hente ideer og meninger fra.

Link

EDIT: Sikkert mange som kommer til å vri seg når jeg nå sier at Cerwin Vega kanskje er noe for deg. De har høyttalere som som regel har veldig kraftig bass, og passer godt til din musikkstil.

Det er partyhøyttalere deluxe, og det er mange audiofile som ikke liker disse høyttalerene nettopp på grunn av det :p

Men siden du er i konfirmasjonsalderen og vil ha bass ser jeg ikke noe problem med å nevne det for deg.

Hvor stort rom skal høyttalerene brukes på forresten?

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Vel,er man ung og bass er alt i ditt liv kan de nok gjøre jobben sin. Har sett noen 13-åringer bruke dem på rom ned til 8-9 kvadratmeter,så det meste funker vel for dem.

De Pioneer'ene virker greie, men hvor store er elementene? Skeptisk til gulvhøyttalere med 4' for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...