Glasscola2 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Jeg har nå tenkt å kjøpe disse. Og lurer nå på om jeg MÅ kjøpe en forsterker for å kunne spille av, og hvilken? Helst ett billig alternativ. Endret 24. april 2007 av Kanuca Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 qxl, der er det endel gode høytalere for salg, både nye og gamle. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 DISSE høytalerne har ord på seg for å både være billige å bra Så kan du kjøpe deg en skikkelig forsterker også Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Har forsterker fra før eller bestemt deg ferdig for hvilken du skal ha? Hvilken da i så fall? Vil du helst ha nytt eller brukt? De infinityene du linket til er gode de, men du må nok betale litt for en forsterker om du skal få så mye som mulig ut av dem. Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Har ingenting Jeg skal nok kjøpe de daruu refererte til Feil bruker.. Hvorfor er han logget inn her? Endret 22. april 2007 av KristofferAG Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Har ingenting Jeg skal nok kjøpe de daruu refererte til Feil bruker.. Hvorfor er han logget inn her? 8442706[/snapback] Regner med du vet du må ha en forsterker også? Om du skal ha F6 vil jeg anbefale deg å kjøpe dem i sort pianolakk i stedet,ser veldig mange ganger bedre ut Hvis du har tenkt å bruke ca 5000 og skal ha de der så har du jo 4000 liggende igjen. Om jeg var deg ville jeg da se på Hi-fi Klubben etter en som passer for deg, mange som sier at Cambridge 640A skal være en god kombo sammen med dem. Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Tenkte nå å koble det til en PC T_T Er det helt fyfy? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Uansett om du skal koble til pc eller ikke så trenger du en forsterker. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Ta en titt på PSB T45 det er veldig god bass i disse. Har dem selv Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Uansett om du skal koble til pc eller ikke så trenger du en forsterker. 8445517[/snapback] Som han sier så fungerer kun pc'n som en lydkilde, ikke som en forsterker for høyttalerne. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Som høyttalere kan jeg varmt anbefale Pioneer S-H810V Dette er høyttalere som for ikke lenge siden kostet 12 000kr per par, og nå får du de til latterlige 5300kr! Om det blir for dyrt for deg må du bare droppe det, men dette er knallgode høyttalere. bassen er ikke kraftig nok til at disse alene kan fungere som "hjemmekino", men til musikkbruk er de akkurat passe. En aktiv subwoofer hjelper dog noe på lydbildet, men det er absolutt ikke nødvendig. Forsterker kan du som regel trygt kjøpe brukt. Ville heller kjøpt en brukt forsterker enn brukte høyttalere, selv om risikoforskjellen er liten. Det er noe med det å vite at høyttalerene er riktig inspillt og ikke herjet med. Her er en link til alle testene som Lyd & Bilde har hatt på sforskjellige høyttalere, det kan være en grei liste å hente ideer og meninger fra. Link EDIT: Sikkert mange som kommer til å vri seg når jeg nå sier at Cerwin Vega kanskje er noe for deg. De har høyttalere som som regel har veldig kraftig bass, og passer godt til din musikkstil. Det er partyhøyttalere deluxe, og det er mange audiofile som ikke liker disse høyttalerene nettopp på grunn av det Men siden du er i konfirmasjonsalderen og vil ha bass ser jeg ikke noe problem med å nevne det for deg. Hvor stort rom skal høyttalerene brukes på forresten? Endret 22. april 2007 av Bluum Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Vel,er man ung og bass er alt i ditt liv kan de nok gjøre jobben sin. Har sett noen 13-åringer bruke dem på rom ned til 8-9 kvadratmeter,så det meste funker vel for dem. De Pioneer'ene virker greie, men hvor store er elementene? Skeptisk til gulvhøyttalere med 4' for å si det sånn. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det er bare 4", men de fyller godt opp stua på 45 kvadrat. Ikke de mest brutale høyttalerene jeg har hørt, men tror ikke jeg har hørt noen som gjengir musikken klarere heller. Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Bumpebumpe ^.^ Hvorfor 14 ord? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Ja du må ha en forsterker. Hvor mye penger har du å bruke? Vi anbefale Cambride 640A til de høyttalerene der offtopic: er ikke 14 ord, men 14 tegn Endret 25. april 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Jeg har egentlig veldig lite :S 4-5 tusen. Får kjøpe noe mer når jeg vinner i lotto. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Kjøp CAMBRIDGE 640A v.2 koster ikke mere enn ca 3,200,- evt så kan du se på Xindak XA-6950 denne har jeg bestilt og den kommer i morgen Den kostet over 8000,- da den kom til landet. Men er nå på tilbud til 4,500,- (!) Endret 25. april 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Den Xindaken der var jo bare rå! Huff,om jeg bare hadde hatt litt ekstra penger nå så. Forresten så er 14-tegns regelen fjernet. Så det nettopp i en annen tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå