lokeland Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Igår fikk jeg meg en fin overaskelse når jeg skulle restarta maskina. Jeg har fortiden Sabayon installert parallelt med Windows XP og valgte "Other" for å boote Windows. Da fikk jeg bare en feilmelding. Jeg orka ikke styre noe mer med det og bestemte meg for å gjenopprette Win XP-bootloadern. Men når jeg booter Win XP CDen kommer den ikke lengre enn til "Inspecting your hardware configuration...". Eller, altså, den kommer igjennom det stadiet og deretter blir skjermen svart. Vanligvis burde jo CDen gå videre da, men ingen blå skjerm å se. CDen har ingen riper og ingen fettflekker, så jeg skjønner ikke hva som kan være galt! Er det noen som har en løsning på hvordan jeg kan få oppretta bootloadern? Får heller ikke brent CD fordi modern studerer idag og jeg får pokker meg ikke brent en CD med hennes PC uten Administratorrettigheter. *Banne stygt*. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Er ikke sikker hvordan du skal ordne i det, fordi du bruker en annen bootmanager (fra linux) for å nå bootloader til Xp, er ikke det slik? Kommer du ikke til recovery consol heller, med å taste F8? Ellers det kan være at du må bruke linux verktøy for å ordne opp i det? og ikke forsøke via xp plate. I utgangspunkt, vil ikke xp forstå noe som helst med den code som er skrevet i MBR. Men du har sikkert bedre peil enn meg på det med linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå