Gå til innhold

2 prosessorer i en pc

rcfrik

Anbefalte innlegg

Hei!

Broder'n har tenkt å kjøpe seg laptop, og da sier han at jeg kan få pc'n hans. I den sammenheng, vil jeg strippe pc'n hans for alt utstyr og sette inn i min. Men er det mulig å sette inn prosessoren fra hans pc inn i min, siden jeg allerede har en?

Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke om du har hovedkort som støtter det, de eldre Intel hovedkortene krever 2 prosessoerer av samme batch (nesten samme serienummer, men samme produksjons dato), mens AMD's baserte system er ikke så kresent, AMD har laget hovedkort med 2 forskjellige sokkler og mulighet for og kjøre 2 forskjellige hastigheter, feks 4800 og 3500 på samme hovedkort.

Lenke til kommentar

om du skal ha to prosessorer i maskinen din avhenger av hovedkortet. Da hovedkort for to fysiske prosessorer har vært relativt dyre regner jeg ikke med at du har et slikt hovedkort og da går det ikke.

Hvis du skal sette hans prosessor på ditt hovedkort i den hensikt å fase ut din egen cpu er det avhengig av at hovedkortet ditt er kompatibelt med denne porsessoren.

Lenke til kommentar

OK, så det dere sier at alt avhenger av om hovedkortet er kombitabelt med to prosessorer? Dersom det ikke er det så går det ikke. Er det da andre måter få begge prosessorene inn i samme pc, eller er dette så og si umulig?

Kenneth

Lenke til kommentar

trust me, er alltid en eller anen gal hovedkort produsent som har laget det....spørsmålet er heller om du får tak i Norge.

og eventuelt så er prisen for en matchende prosessor somregel svin høy om det er snakk om og kjøpe fra feks merkeds leverandører som HP/Compaq og slikt.

Lenke til kommentar
trust me, er alltid en eller anen gal hovedkort produsent som har laget det....spørsmålet er heller om du får tak i Norge.

og eventuelt så er prisen for en matchende prosessor somregel svin høy om det er snakk om og kjøpe fra feks merkeds leverandører som HP/Compaq og slikt.

8436208[/snapback]

Jeg tror det ikke før jeg får se det=)

Lenke til kommentar

AMD hadde for noen år siden, dual socket med 2*939, som du kunne kjøre forskjellige hastigheter på CPU'ene, så aldri noen tester på dette tror jeg...

iWill eller Albatron har sikkert laget Dual Pentium M for Dellienware eller Go-L.com eller noe...

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

8436208[/snapback]

Jeg tror det ikke før jeg får se det=)

8437126[/snapback]

Godt det er noen som vil hjelpe da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...