Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ikke bestill telenor

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-12-21 15:10, skrev Aurelius:

a) Linjekvaliteten er bedre ( f.eks til spill)

B) Det er sjeldent noe galt med linjene deres

c) pop og web kontoene fungerer glimrende

d) Jeg benchmarket linja mi til 1250kbit på itavisen.

e) Det er "de" som "eier" linjene her i Norge

I det siste har da TN+ slitt noe utrolig med linjene, endeløse e-post problemer, feiloppstatte e-post servere som ikke videre formidler *@online.no post og gir user uknown til de som prøver og sende til en oppegående konto osv, for og ikke nevne news.

Jeg kan regne uendelig med problemer som jeg ikke finner i samme grad hos andre. Supporten vet lite og gjør mindre med en del av dette osv.

Telenor+ eier få linjer, de leier av Telenor Networks som i teorien er et helt uavhengig selskap som skal likestille TN+ med alle andre ISP-er.

TN var norges mest seriøse ISP men det er noen år siden for og si det enkelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Internett'en min er forbanhna treg nå...

I starten var hastigheten høy, da gikk det i ofte 90kbit og noen ganger mer.

Men så er det plutselig blitt veldig tregt.

Jeg bytta fra ISDN for å få opp hastigheten, men nå er det like tregt, om ikke tregere.

Samme skjer med mange jeg kjenner.

Det værste var at jeg tok det abbonomentet med limited 1GB/måneden... :sad:

Lurer på hva som skjer når jeg har surfa for 1Gig neste måned jeg, blir det enda tregere da eller?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-21 16:26, skrev megavolt:

Internett'en min er forbanhna treg nå...

I starten var hastigheten høy, da gikk det i ofte 90kbit og noen ganger mer.

Men så er det plutselig blitt veldig tregt.

Jeg bytta fra ISDN for å få opp hastigheten, men nå er det like tregt, om ikke tregere.

Samme skjer med mange jeg kjenner.

Hmm, du mener at det gikk i 90KB/s og noen ganger mer, det tviler jeg ikke på. At det går treigt nå kan ha andre årsaker enn feil i Telenors nett. I følge Telenors sider blir hastigheten satt ned automatisk til 64kbit (8KB/s) hvis du bryter 1GB grensen. Står greit forklart på Telenors sider:

http://privat.telenor.no/adsl123/?content=FAQ.ascx

Der kan man også sjekke eget forbruk.

Selv har jeg ADSL fra NextGentel og er ganske fornøyd. Linja har hittil vært veldig stabil, og jeg er fornøyd med upload-hastigheten. Men NextGentel har også sin skare med problemer i blant. Supporttelefonen til NGT er så som så, men man får bra service straks man kommer gjennom køsystemet. De har en råtten news-server som de gir blaffen i, i tillegg er mitt inntrykk at DNS-serverne går oftere ned enn hos andre leverandører ( nå har de fått seg 2 stykker til, så det har blitt bedre )

Telenor kan derimot skilte med support 24t i døgnet og leverer gjerne ADSL linja rimelig kjapt også. Telenor har en news-server som fungerer. Og jeg vil også tro at Telenor er en leverandør som sikkert har god kapasitet i nettet sitt. Men Telenor var aldri et alternativ for meg, jeg nekter å ha en telefonlinje for å få ADSL og i tillegg få puslete upload-hastighet.

Poenget mitt er at det vil alltid være både fordeler og ulemper med alle leverandører, ingen er perfekte.

Lenke til kommentar

Jeg er kjempe fornøyd med Telesnorn min. Aldri nede og jeg får 20% mer enn det jeg betaler for nå :grin:. Tror de er blitt litt rause etter den "overhead" saken. Jeg er totalt uenig i i Telenor disserne, de har ikke noe å klage på. Avsenderen av denne tråden er et eksempel på "verdens viktigste" personer (mao. verdens største egoer). Telenor er mennesker dem også, akkurat som dere, de prøver såklart og tjene mest mulig på tjenestene sine. Det er tross alt helt naturlig...

Lenke til kommentar

Enda en kose tread(ehem)

Man skal huske på at det ikke bare er hastighet som skal tenkes på når det gjelder "hvem er best"

Husk på at Telenor er den levrandøren med mest packetloss, er blandt de dyreste og faktisk har mest downtime..

huffamei, og kundeservicen dem er elendig.

Lenke til kommentar
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

Den 2002-12-21 12:10, skrev brune-ha:

Nye telenor er raskt.......

Er ikke noe særlig dyrt heller.

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

Altså, gidder du å gjøre meg en tjeneste å sjekke prisene på en 1Mbit linje på <!-- BBCode u2 Start --><A class="postbody" HREF="http://www.firstmile.no/produkter.php" TARGET="_blank">Firstmile</A><!-- BBCode u2 End --> og <!-- BBCode u2 Start --><A class="postbody" HREF="http://privat.telenor.no/dinesider/default.aspx?a=goProduktOnlineAdsl" TARGET="_blank">Telenor</A><!-- BBCode u2 End -->?

Firsmile: 495,-

Telenor: 750,-

Hvem nevnte ordet billig i sammenheng med telenor?

Går det ann å bli mer naiv?

Firstmile leverer jo ikke internett da...

Lenke til kommentar
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

Den 2002-12-21 12:10, skrev brune-ha:

Den 2002-12-21 11:32, skrev Fake:

skulle tru de fleste hadde fått med seg hvor håpløse telenor var nå. er ikke et sjokk det..

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

Nye telenor er raskt.......

Se på itavisen hvis du ikke tror meg....

Er ikke noe særlig dyrt heller.

Jeg har 704/128 og laster ned 80-90kbps

Og hvor mye betaler du da? Nye telenor er vel 50 kroner billigere enn NextGenTel for samme hastighet, men med 1GB limit nedlasting. Skal du ha ubegrenset nedlasting koster samme hastighet mer enn NextGenTel. I tillegg til disse prisene krever Telenor at du har telefonlinje fra de. Ikke alle ønsker det, og da blir til og med tilbudet med begrenset nedlasting MYE dyrere enn NextGenTel. Og vil du har mer nedlasting koster det ekstra. Og da blir det ENDA dyrere.

Vet ikke så mye om prisene til de andre i markedet, men så vidt jeg vet er Telenor blant de dyreste, når man ser bort fra tilbudet med begrenset nedlasting som kun passer for bestemor så hun kan få betalt regningene sine (særlig mer holder det ikke til).

Betaler 450kr og da kan jeg laste ned 6GB i måneden.

Det koster 400kr for samme hastighet hos nextgentel.

Men da har man fri nedlasting.

Jeg laster ikke ned mer enn 6 GB i måneden,

Lever ikke på nettet akkurat.

Sier heller ikke at telenor er Best, men jeg har ALDRI hatt noe form for problem med telenor.

Så hvorfor ikke velge telenor. Dessuten fikk jeg Logitech høytalere for 1kr som koster 600kr på komplett. :D

Lenke til kommentar
Betaler 450kr og da kan jeg laste ned 6GB i måneden.

Det koster 400kr for samme hastighet hos nextgentel.

Men da har man fri nedlasting.

Jeg laster ikke ned mer enn 6 GB i måneden,

Lever ikke på nettet akkurat.

Sier heller ikke at telenor er Best, men jeg har ALDRI hatt noe form for  problem med telenor.

Så hvorfor ikke velge telenor. Dessuten fikk jeg Logitech høytalere for 1kr som koster 600kr på komplett. :D

Hmm... 50 kroner mer i måneden. I løpet av ett år så har det blitt dyrere enn NextGenTel, selv med de høyttalerne som koster 600 kroner. Og hvis man har gode høyttalere fra før (som meg) så er jo ikke de høyttalerne verdt noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...