haraldov Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Lar det seg gjøre å legge inn IMdb star ratings inn i EPG dataene? Jeg bruker nå et script for å gjøre dette http://www.mythtv.org/wiki/index.php/Adding_IMDb_ratings. I forhold til xmltv.dtd skal dette kunne gjøres. <star-rating> <value>3/3</value> </star-rating> Jeg leste også i xmltv.dtd dette: Date should be the date when the listings were originally produced in whatever format; if you're converting data from another source, then use the date given by that source. The date when the conversion itself was done is not important. Kunne det være at f.eks TV2 data er to timer frem på grunn av dette? Jeg synes det er litt rart at tid på server skulle påvirke bare noen få EPG og ikke alle. Jeg er forøvrig ikke noe ekspert på dette. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Det har noe med om data har blitt endret fra sist oppdatering. Rammeverket henter aldri ned data som ikke har blitt endret. Jeg prøver akkurat nå å tvinge fram en oppdatering.. Skal si ifra om det lykkes -C- Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Hmm... Jeg gjorde noe rart og nå virker ikke Viasat importeren. Jeg holder på å prøve å få den opp igjen. Når den til slutt kommer opp, så skal også Viasat 4 være inne, som et lite plaster på såret... (Nei jeg brakk den ikke når jeg la inn Viasat 4, det var de derre jæ*la tidssonene) -C- Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hmm... Jeg gjorde noe rart og nå virker ikke Viasat importeren. Jeg holder på å prøve å få den opp igjen. Når den til slutt kommer opp, så skal også Viasat 4 være inne, som et lite plaster på såret... (Nei jeg brakk den ikke når jeg la inn Viasat 4, det var de derre jæ*la tidssonene) -C- 9369946[/snapback] Støtte post. Du har min sympati. Jeg vet slik er til å rive seg i håret av. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Jeg har fått inn Viasat igjen, med Viasat 4. Men TV2 med flere grabbes fortsatt med feil tidssone... Skal se nærmere på dette i morra. Nå er jeg trøtt -C- Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Da tror jeg jeg har fikset problemet med TV2. Hvis det er samme problemet på andre kanaler så si ifra. Jeg tror kanskje jeg fikset en annen tv2-issue også, hvor siste programmet på kvelden varte til morgenen etterpå... Har jeg det? -C- Lenke til kommentar
haraldov Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hei Jeg tømte programdata fra Mythtv databasen og importerte den inn på ny med tv_grab_no_gfeed. Det jeg ser er at TV2 viser riktig tidspunkt på programmene nå. Du har også fikset den feilen som gjør at det siste TV2 programmet for kvelden vises helt frem til morgen ser jeg. Men denne feilen er fortsatt på noen andre kanaler som TV 2 Zebra, Disney (muligens) og NRK1. Jeg bruker ikke de andre kanalene så jeg får ikke sjekket de. Hvis du trenger å få bekreftet dette så kan jeg legge de inn i Mythtv for å få sjekket de også. Ønskelisten min er å få lagt inn Eurosport, Discovery, National Geographic, BBC World, Animal Planet, Voice, CNN, Travel, MTV. Lar det seg gjøre? Hva med EPG data for radiokanalene? Lar det seg gjøre Til sist må jeg takke for en meget god jobb. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Radiokanaler kan jeg vurdere, men det kommer i tilfelle ikke før jeg har fått inn mesteparten av tv-kanalene. Resten kommer fortløpende som jeg får laget importere og får kontakt med kanalene. De virker som om de overser meg litt. Alle TV2 kanalene behandles av samme importør, så det skal ikke være noen feil der... -C- Lenke til kommentar
haraldov Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Takk for svar. Jeg skal rapportere hvis jeg finner flere feil. Du har gjort en kjempebar jobb Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Da er Discovery og AnimalPlanet inne. Disse er basert på en scraper fordi Discovery ignorerer epostene mine. har muligens også noen utf8 konverterings issues med den, så si ifra hvis den ser rar ut. -C- Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Da er Discovery og AnimalPlanet inne. Disse er basert på en scraper fordi Discovery ignorerer epostene mine. har muligens også noen utf8 konverterings issues med den, så si ifra hvis den ser rar ut. -C- 9383927[/snapback] Bra. Men klarer du å skille tittel med subtitle? Slik det er nå, vil det bli vanskelig å ta record series på eksempel "Jungelnetter: Den siste dammen" Jeg skulle gjerne hatt "Jungelnetter" som tittel, og "Den siste dammen" som subtittel. Gidder du å grabbe de andre discovery kanalene også? Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Bra jobb med NRK3, men klarer du å skille serie info i eget felt, jfr xmltv series taggen? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Skal sjekke opp det med subtitle på Discovery. De andre discovery kanalene er straks oppe. Fikk litt problemer med Discovery HD som plutselig brukte engelsk i tabellen sin. Det brakk min funksjon som søkte på "TID" og "TITTEL" NRK3 grabbes med samme grabber som NRK og NRK2, så evt. feil i grabberen skal reproduseres på alle kanalene.. Men skal sjekke det opp. Er det episode-nummer og sesong-nummer du tenker på? -C- Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Er det episode-nummer og sesong-nummer du tenker på? -C- 9384403[/snapback] Ja. Det ville også vært fint å vite om episoden har vært sendt før. Microsoft EPG funksjon har dette. Jeg ser (som du sa) at der er en del feil relatert til utf-8 på enkelte av kanalene Lenke til kommentar
kanneolje Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Dette er strålende! Kjempeflott om du klarer å få til subtittel! Hater å tigge og be, men skulle så gjerne hatt epg på History Channel (Ny i CD's pakke) Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Har fått opp igjen en blogg om hva som skjer med tjenesten på http://epg.mspc.no/wp/ Den kjører WordPress så der er det feeds og greier Jeg kommer sannsynligvis til å oppdatere der mer enn jeg gjør her... Når det gjelder History Channel så skal jeg sjekke opp saken... -C- Endret 30. august 2007 av ChristianW Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg ser du har ordet sub-title på discovery kanalene. Klarer du det samme for de andre kanaler som nrk* ? Lenke til kommentar
KrizzE Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Ville bare si tusen takk for denne tjenesten Veldig bra tiltak som gjør MythTV boxen min happy Lenke til kommentar
BreezeC Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Andre enn meg som ikke får inn oppdaterte data ? Både NRK1 og NRK2 har hvertfall falt helt ut nå. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Har du nyeste xmltv? URL til data har blitt endret. Har også fått et eget forum på http://mspc.no/board/ Alle oppdateringer osv. havner der. -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå