Gå til innhold

Beta av ny EPG-kilde satt i drift

Anbefalte innlegg

Desverre. Jeg bruker ikke skraping på noen av kanalene. Jeg vil aldri ha tilgjengelig kanaler som ikke gir meg lov til å bruke deres data. Det var litt av poenget med å starte den nye tjenesten.

De fleste kanalene gir meg i tillegg tilgang til spesielle feeder som inneholder data i forskjellige formater. Noe som letter trykket på deres pressetjeneste.

-C-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg kjører gfeed og merker at dataene til kanalene tv2, tv2 sport og tv2 zebra ligger to timer bak faktisk sendeskjema :

----

22:15 - 20070816 22:40 Medical Emergencystart 20070816221500 +0200

stop 20070816224000 +0200

title Medical Emergency

desc Vi blir med personalet ved traumeavdelingen på Melbourne Alfreds Hospital og får se hvordan pasienter som har blitt utsatt for ekstreme ulykker blir behandlet.

20070816 22:40 - 20070816 23:30 Downsize Mestart 20070816224000 +0200

stop 20070816233000 +0200

title Downsize Me

desc Dårlige spisevaner, lite mosjon og ekstrem overvekt er utfordringene når to dietteksperter skal hjelpe kvinner og menn til et sunnere og mer helsefremmende liv. Linjen er hard og fristelsene står i kø for programdeltakerne.

---

Fra VG:

20:15 Medical Emergency (21:35)

Australsk dokumentarserie. Vi blir med personalet ved traumeavdelingen på Melbourne Alfreds Hospital og får se hvordan pasienter som har blitt utsatt for ekstreme ulykker blir behandlet.

20:40 Downsize Me (7:10)

New-zealandsk realityserie. Dårlige spisevaner, lite mosjon og ekstrem overvekt er utfordringene når to dietteksperter skal hjelpe kvinner og menn til et sunnere og mer helsefremmende liv. Linjen er hard og fristelsene står i kø for programdeltakerne.

---

Ellers tusen takk for en strålende jobb! Når man har tre dvb-s kort og et pvr 150 i mythboksen er det greit med en ryddig kanaloversikt!

Endret av kanneolje
Lenke til kommentar
Hmm... Skal sjekke opp... Ser ut til at det kan ha blitt noe tidssone kluss :)

-C-

9299233[/snapback]

Jeg ser det samme hos meg.

----

Jeg tror jeg har funnet ut hvordan din feed kan brukes til alle vista pcer uten at de må installere egen programvare.

Ved å installere en hotfix til vista (mest sansynlig en del av SP1) og en register nøkkel kan vi få løst det hele.

Gangen i dette er omtrent slik:

1. Bruke din feed og Bladerunner til å konvertere all data til MCE format på en sentral server.

2. Legge dette ut på en public web server

3. installere lokal hotfix

4. Oppdatere lokal register til å hente data fra web server

5. Sette opp guide og kanaler på nytt.

Jeg har lyst til å teste dette, men søker om noen andre har forsøkt det samme.

Lenke til kommentar
Hvis noen har en kilde til formatet til MCE så kan jeg muligens få laget en eksporter direkte til formatet. Bladerunner er vel bare en windowsapplikasjon...

-C-

9345631[/snapback]

Det ville vært fint. Bladerunner er en windows applikasjon.

jeg har to mce hjemme, en med ms oppsett og en med bladerunner. Skal se om jeg får endret den som er standard etter min teori. Funker det, gjenstår arbeidet med å skripte xml feeden til en guide.bin fil som MCE forventer å lese via web.

Lenke til kommentar
Sorry.. Glemte den... Tror jeg har fikset det nå, men det er ikke sikkert det vil vises før om en stund... (VPS'en er i england, og den sto på UTC som tidssone, satte den på CET nå.)

-C-

9354097[/snapback]

Ser ikke ut til at det er opppdatert enda, men dette har vel når på tiden du kjører oppdateringer? Det kunne være greit å vite mtp når jeg skal kjøre nedlastingen.

Hvordan går det med TVN?

Kommer du til å få info om NRK3 når denne starter?

edit: NRK ser ut til å være riktig, mens TV2 er forstatt 2 timer feil.

Endret av frodeste
Lenke til kommentar

Mange av kildene inneholder mer info enn det jeg har lagt inn ennå. Men jeg har fokusert på å få opp kilden med grunnleggende data til å begynne med. Etter hvert så vil all info i kilden komme med i xml-grunnlaget.

NRK3 regner jeg med vil være så enkelt som å lage en ny spørring mot den kilden som nrk1 og nrk2 bruker. Så det dukker nok opp ganske så umiddelbart etter det kommer opp.

-C-

Lenke til kommentar
Mange av kildene inneholder mer info enn det jeg har lagt inn ennå. Men jeg har fokusert på å få opp kilden med grunnleggende data til å begynne med. Etter hvert så vil all info i kilden komme med i xml-grunnlaget.

NRK3 regner jeg med vil være så enkelt som å lage en ny spørring mot den kilden som nrk1 og nrk2 bruker. Så det dukker nok opp ganske så umiddelbart etter det kommer opp.

-C-

9364169[/snapback]

Bra. Bare si ifra hvis du ønsker hjelp. Alle er tjent med å få en slik tjeneste raskt opp igang. :thumbup:

---

Jeg har undersøkt mer rundt MCE løsningen. Det synes rimelig klart at en ikke trenger å gjøre noe annet enn å modifisere en register nøkkel til å peke på en hvilken som helst web server for å hente guiden.

Iom at guiden ikke er i xmltv format, må en ha en MCE PC med bladerunner som kan lage de aktuelle filene. Disse eksporteres til en web server. Dette er ikke det store skriptet, men må lages. Jeg har så vidt begynt med dette.

Det jeg er usikker på er om EPG dataen krypteres med samme nøkkel for alle eller en unik per PC. For å teste dette, må jeg ha noen frivillige MCE brukere til å teste. Er det noen som har lyst, så svar gjerne på tråden.

Lenke til kommentar

Men Bladerunner er ikke en Microsoft løsning. Det er jo en "hobby" løsning. Derfor så må jo spesifikasjonene på en binær epg-fil til mce finnes en plass.

Bare for å oppklare litt så har ikke Guidefeed serveren dataene liggende som XMLTV internt. XMLTV filene lages av en eksporter som er spesiellt skrevet for XMLTV. Jeg kan eksportere til alle formater jeg vil bare jeg har spesifikasjoner på de...

-C-

Lenke til kommentar

Men Bladerunner er ikke en Microsoft løsning. Det er jo en "hobby" løsning. Derfor så må jo spesifikasjonene på en binær epg-fil til mce finnes en plass.

Bare for å oppklare litt så har ikke Guidefeed serveren dataene liggende som XMLTV internt. XMLTV filene lages av en eksporter som er spesiellt skrevet for XMLTV. Jeg kan eksportere til alle formater jeg vil bare jeg har spesifikasjoner på de...

-C-

9365151[/snapback]

[/quote

Lenke til kommentar

-C-

9365151[/snapback]

[/quote

9365734[/snapback]

Endret av haraldov
Lenke til kommentar

Hei

Jeg også 2 timers feilen i EPG guiden. Bruker Mythtv 0.21 på Fedora Core 6 og XMLTV module version 0.5.48 for å hente EPG data. Ser at NRK har riktig tid, men TV2 + et par andre gir tid 2 timer frem. Veldig fornøyd med grabber. Håper du finner ut av det.

Harald

Lenke til kommentar
Hvis det ikke blir bedre i løpet av et par dager så skal jeg se om det er feil i koden noen plass.

NRK3 skal være inne nå forresten :)

-C-

9367899[/snapback]

Stå på Christian :thumbup:

Til din kommentar vedrørende formater og MCE.

MS har ikke sluppet ut noen format definisjon enda så vidt jeg vet. SDK til MCE inneholder kode for å lese, men ikke skrive, formatet. Det nærmeste jeg har funnet kode for å skrive formatet er dette:

http://thegreenbutton.com/forums/thread/7434.aspx?View=Flat

Jeg er enig i at din fremgangsmåte er den beste, men jeg er lite lysten på å finne ut hva format definisjonen er for noe. I mellomtiden kommer jeg derfor til å benytte bladerunner slik at jeg får en tjeneste som funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...