Wattengård Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Da har jeg endelig fått opp den første betaen av den nye grabberen. Dvs... Å kalle den en grabber blir ikke helt korrekt lengre, da jeg har satt opp en helt ny tjeneste som det hentes fra. For de som husker de opptil 10 minuttene det tok å grabbe med den gamle grabberen, nå tar hver grab under minuttet. Dette fordi grabberen laster ned GZip'ede XML filer som den deretter setter sammen. Foreløpige kanaler: Alle CanalPlus Alle Viasat (Norske) Alle Disney Al Jazeera Holder på å framskaffe NRK og TV2. TVNorge har jeg ikke hørt noe fra ang. opphavsrett ennå. Resten av kanalene kommer også etter hvert. Husk, dette er en beta. XMLTV-id på de fleste kanalene har dessverre blitt endret, derfor vil de av dere som har et XMLTV-oppsett som fungerer være nødt til å gjøre endel endringer for å få denne til å fungere. Så til de som vil betateste, test ivei. Skal annonsere når jeg får opp nok kanaler til å matche den gamle grabberen Siden er på http://www.gfeed.info Tror grabberen har blitt lagt inn i XMLTV CVS, hvis ikke så er den der snart. Oppdatering 04.10.07: All informasjon om tjenesten blir heretter kun oppdatert på http://mspc.no/board/. -C- Endret 4. oktober 2007 av ChristianW Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Ser bra ut! God og detaljert beskrivelse av programmene. Hvor henter du infoen fra? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Direkte fra kanalene. Derfor ting kan ta litt tid. For jeg vil gjerne ha godkjenning før jeg bruker dataene deres. -C- Lenke til kommentar
sprux Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Dette virker lovende! Har sett på tv3 og ztv, og en ting jeg savner sammenlignet med tv_grab_no er merking av repriser. Jeg vet at dette er avhengig av hvilke data du får fra kanalene, så spørsmålet blir vel egentlig om du mottar repriseinfo fra kanalene. Hva med filmer, er det mulig å merke disse med en film-kategori? Til slutt et par spørsmål fordi jeg er nysgjerrig. Hva slags format er det på programinfoen du mottar fra kanalene? Er det enkelt å automatisere konverteringen, eller blir det mye manuelt arbeid? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Fra Viasat får jeg CSV-filer. Alle kanalene som er oppe nå går helt automatisk. Kommer nok ikke til å legge inn noen kanaler som krever manuelt arbeid. -C- Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Dette ser bra ut. Bra jobba Christian!! Men jeg sliter med å finne riktig download CVS'en deres. Har du noen link eller no? Njaal Endret 27. april 2007 av Njaal[NOR] Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Hmm... Står på http://www.xmltv.org Tror det er http://xmltv.cvs.sourceforge.net/cvsroot/xmltv eller noe sånt... -C- Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg er muligens helt idiot(eller blind), men klarer ikke å finne noen xmltv.exe i cvs'en deres. http://xmltv.cvs.sourceforge.net/xmltv/ Njaal Lenke til kommentar
sprux Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Ferdigkompilert versjon av cvs for windows finnes på http://alpha-exe.xmltv.org/ Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Håper du får inn TV2 og NRK snart. Ettersom jeg bruker MCE2k5 så blir det litt dumt å bytte guide, om jeg mister TV2 og NRK på guiden min Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hm... vet ikke hvordan MCE funker, men med MediaPortal kan man bruke forskjellige kilder - sjekk om ikke dette går med MCE og... Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Vell må bruke BladerunnerPro 3.5 for å konvertere. må evt få alt inn i samme xml fil. men er ikke så pro på det der, greit om man får alt i et Lenke til kommentar
Stream Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Er det mulig å kontakte de svenske kanalene for å få feed fra de også? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Skal ikke være noe problem da jeg forhåpentligvis får kopiere de fra den svenske grabberen. (Vi bruker samme rammeverk) Derimot så er jeg midt inne i eksamensopplegg nå så jeg kan ikke komme med noen tidsgarantier. -C- Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 NRK 1 og 2 skal være inne nå. Foreløpig i beta -C- Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Alle tv2-kanalene kommer straks... Iallefall i løpet av helga. Har litt småproblemer med kodingen og venter på hjelp. Har ikke fått svar fra TVNorge enda. Neste steg blir da Discovery-familien tror jeg. Hvis dere føler at andre kanaler bør prioriteres så si ifra. -C- EDIT: Glemte å si ifra at SVT1/2 og TV 4 skal være inne nå. -C- Endret 18. mai 2007 av ChristianW Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Hilser fra spania. Har fått kontakt med TVNorge og de kommer forhåpentligvis opp og gå i løpet av kort tid. Hvem bruker tjenesten for tiden egentlig? Hvordan er det med stabilitet osv.? EDIT: Ser det er noe galt med feeden fra NRK. Har ikke tilgang til SSH her så jeg får ikke sjekket hva som er galt før jeg kommer hjem... -C- Endret 8. juni 2007 av ChristianW Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Venter på neste stable release fra MP - skal da gjøre clean install og prøve denne tjenesten. Setter pris på arbeidet du gjør! Lenke til kommentar
sprux Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Hvem bruker tjenesten for tiden egentlig? Hvordan er det med stabilitet osv.? 8813668[/snapback] Jeg har brukt programinfo for tv3 og ztv siden gfeed kom opp, og har ikke merket noen problemer så langt. Har du mulighet til å legge ut (eller sende via PM) konverterings-scriptene og noen eksempler på originalfiler fra tv-kanalene? Er litt interessert i hvilke muligheter som finnes i dataene fra kanalene, og om jeg kanskje kan bidra med forbedringer til konverterings-scriptene. Endret 11. juni 2007 av sprux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå