Gå til innhold

Få tilgang til en disk som ikke er formatert?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg lurte på om det er mulig, og om noen har peiling på hvordan man kan få tilgang til den "ekstra" intærne harddisken, har masse viktig inne på den, og en dag jeg kom hjem og skrudde på pcen så sto det at jeg måtte formatere den når jeg trykket på den!

Noen som kan hjelpe? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann,

Jeg lurte på om det er mulig, og om noen har peiling på hvordan man kan få tilgang til den "ekstra" intærne harddisken, har masse viktig inne på den, og en dag jeg kom hjem og skrudde på pcen så sto det at jeg måtte formatere den når jeg trykket på den!

Noen som kan hjelpe? :-)

8435048[/snapback]

Kanskje jeg kan hjelpe, men du har jo ikke sagt stort om problemet her. Hva slags pc har du, hva mener du med den "ekstra interne harddisken", hva mener du med "å trykke på den" ?

Lenke til kommentar

Det er sikkert mange måter å løse dette på:

-manuelt

-autorecovery , for den sector som viser seg å ha problemer, nemlig bootsector. (det hjelper ikke med fixboot for å recover den informasjon du mangler her).Har observert at en del bruker testdisk for å ordne opp i det der.

Om ikke dette hjelper, bruker man datarecovery progs.

Siden jeg bruker ikke andre progs enn de som er inkludert i windows (herav manueltdskprobe) for å rette opp feil som det du har, du burde bruke testdisk. Søk på ”testdisk” last ned, Kjøre den, velg disken det gjelder. Du vil sikkert forstå, hvordan osv.

Lenke til kommentar

Viss eg frostår problemet ditt riktig så hadde du samme problem så meg.

Ein dag eg brukte den eksterne hardisken, så kom det bare opp at eg måtte formatere den.

Brukte Runtime get back data eller get data back som valentino sa. Fikk kopiert alt over til ein annen harddisk, formaterte den med problem og kopierte det så tilbake igjen. Har ikke hatt det problemet etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...