big_red_h Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Heisann, Jeg lurte på om det er mulig, og om noen har peiling på hvordan man kan få tilgang til den "ekstra" intærne harddisken, har masse viktig inne på den, og en dag jeg kom hjem og skrudde på pcen så sto det at jeg måtte formatere den når jeg trykket på den! Noen som kan hjelpe? :-) Lenke til kommentar
styggen Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Heisann, Jeg lurte på om det er mulig, og om noen har peiling på hvordan man kan få tilgang til den "ekstra" intærne harddisken, har masse viktig inne på den, og en dag jeg kom hjem og skrudde på pcen så sto det at jeg måtte formatere den når jeg trykket på den! Noen som kan hjelpe? :-) 8435048[/snapback] Kanskje jeg kan hjelpe, men du har jo ikke sagt stort om problemet her. Hva slags pc har du, hva mener du med den "ekstra interne harddisken", hva mener du med "å trykke på den" ? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Det er sikkert mange måter å løse dette på: -manuelt -autorecovery , for den sector som viser seg å ha problemer, nemlig bootsector. (det hjelper ikke med fixboot for å recover den informasjon du mangler her).Har observert at en del bruker testdisk for å ordne opp i det der. Om ikke dette hjelper, bruker man datarecovery progs. Siden jeg bruker ikke andre progs enn de som er inkludert i windows (herav manueltdskprobe) for å rette opp feil som det du har, du burde bruke testdisk. Søk på ”testdisk” last ned, Kjøre den, velg disken det gjelder. Du vil sikkert forstå, hvordan osv. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Bruk et data recovery program som f.eks. Get Data Back fra www.runtime.org Det viktige med slik et at du ikke under noen omstendigheter skriver til disken du redder data fra. Kopier de data du vil redde over på en annen disk og formater den som du har problemer med. Du kan deretter overføre data tilbake om du ønsker. Lenke til kommentar
ppeewee Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Viss eg frostår problemet ditt riktig så hadde du samme problem så meg. Ein dag eg brukte den eksterne hardisken, så kom det bare opp at eg måtte formatere den. Brukte Runtime get back data eller get data back som valentino sa. Fikk kopiert alt over til ein annen harddisk, formaterte den med problem og kopierte det så tilbake igjen. Har ikke hatt det problemet etter det. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Kan hende det finnes enklere metoder enn recovery program. Her er et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt. Last ned denne filen, kjør programmet, og post MBRlist.txt her. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå