danielsn Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Har installert debian 4 nå, valgte at filer skulle hentes fra ftp.no.debian.org under installasjon, men når jeg har kommet inn i systemet spør dataen meg etter cd når jeg skal prøve å hente noen pakker med apt. Noen som vet hva jeg skal gjøre for å få henta pakkene fra nettet? Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Du må kommentere ut den/de linjene som begynner slik i /etc/apt/sources.list: deb cdrom ... Så kjører du (som root): apt-get update Endret 21. april 2007 av hulahulag Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Du må kommentere ut den/de linjene som begynner slik: deb cdrom ... Så kjører du (som root): apt-get update 8434841[/snapback] Og hvordan kommenterer jeg ut "deb cdrom"? Er litt ny på alt dette enda =) EDIT: Så editen ;P EDIT: Tusen takk for svar Endret 21. april 2007 av danielsn Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Setter en # foran linjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå