Howard Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Thermaltakes nyeste skjermkort-kjøler benytter seg av vann for å bringe GeForce 8800 GTX-kortene ned på levelige temperaturer. Les mer Lenke til kommentar
War Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Ble litt usikker , kjører den alene eller sammen med eksisternde vannkjølesystem? Endret 21. april 2007 av War Lenke til kommentar
r0lfi Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Skule gjerne sett en test av dette. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Synes jeg ser en stooor vifte der. Er dette vannkjøling bare for klokkerne, eller også for de som vil ha et stillegående system? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Synes jeg ser en stooor vifte der. Er dette vannkjøling bare for klokkerne, eller også for de som vil ha et stillegående system? 8435003[/snapback] Vannkjøling med vifte er vel helst for overklokkerene, vannkjøling uten vifte vil stort sett holde for de som vil bli kvitt lyden. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 jeg her egentlig mere tro på på luftkjøling jeg, Thermalright HR-3 plus har vel like fine tall og reklamere med http://thermalright.com/default.htm Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 6 års garanti frister, men ikke nok til at jeg gidder å ha masse slanger, radiator og pumpe for å dekke skjermkortets behov. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 6 års garanti på et slikt kort? Etter seks år finnes knapt standarden for å koble kortet på et HK og kortet drar knapt basiseffektene til neste Windows Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Det som slår meg gang på gang er hvor stygt designet er. Når de først bruker penger på design kan de like godt gjøre det bra. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Synes jeg ser en stooor vifte der. Er dette vannkjøling bare for klokkerne, eller også for de som vil ha et stillegående system? 8435003[/snapback] Vannkjøling med vifte er vel helst for overklokkerene, vannkjøling uten vifte vil stort sett holde for de som vil bli kvitt lyden.8435033[/snapback] Jeg tenkte litt på at det kanskje ikke er noen særlig vei utenom å ha vifter på kortet. Dvs. 8800GTX er jo et strømsluk uten like og har langt flere komponenter enn bare GPU som trenger aktiv kjøling. Både minne og spenninsgregulatorer trenger aktiv kjøling. En vannblokk som dekker alt det ville kanskje blitt både dyr og komplisert å lage samt at det ville blitt vanskelig å gi kontakt mellom kjøleren og kortet på et så stort område. PCB'er er jo litt fleksible, men kjøleblokker er det ikke. Hvis kortet bøyes bare litt så mister det kanskje kontakten med f.eks noen minnebrikker eller spenningsregulatorer. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Synes jeg ser en stooor vifte der. Er dette vannkjøling bare for klokkerne, eller også for de som vil ha et stillegående system? 8435003[/snapback] Vannkjøling med vifte er vel helst for overklokkerene, vannkjøling uten vifte vil stort sett holde for de som vil bli kvitt lyden.8435033[/snapback] Jeg tenkte litt på at det kanskje ikke er noen særlig vei utenom å ha vifter på kortet. Dvs. 8800GTX er jo et strømsluk uten like og har langt flere komponenter enn bare GPU som trenger aktiv kjøling. Både minne og spenninsgregulatorer trenger aktiv kjøling. En vannblokk som dekker alt det ville kanskje blitt både dyr og komplisert å lage samt at det ville blitt vanskelig å gi kontakt mellom kjøleren og kortet på et så stort område. PCB'er er jo litt fleksible, men kjøleblokker er det ikke. Hvis kortet bøyes bare litt så mister det kanskje kontakten med f.eks noen minnebrikker eller spenningsregulatorer. 8435257[/snapback] Det funker fint, men det blir muligvis en smule dyrt for produsenten med en heldekkende blokk. Selv bruker jeg denne. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Det finnes da en rekke fullcover 8800GTX blokker. Bruker selv en fra www.ekwaterblocks.com, uten vifte og fine og se på om man driver med sånt. Lenke til kommentar
Majorp Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Ser helt ok ut den kjølinga der. Personlig så har jeg brukt heldekkende vannblokk fra EK waterblocks på mitt 8800GTX de siste 3-4 mnd. Har fungert ypperlig og senket tempen betraktelig mer enn 12C på mitt kort. Hadde vel load temp på 80-100C før. Nå har jeg load temp på 52C ca. Da med 652mhz på core og 2140mhz på minnet. Dette er også kjørt i samme loop som en QX6700@ 3810mhz. Jeg er i allefall fornøyd. Mvh MajorP Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Er Tt'en en god kjøler, og kjører vifta på lav hastighet, så kan det godt hende at du får det beste fra to verdener. Jeg ser ingen grunn til å kritisere designet. Det er ikke nytt at Tt har en kombinasjon av kjøleblokk + vifte, noe man også kan få til CPU. Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 I tester jeg har lest så er en heldekkende kjøler mindre effektiv for overklokking enn en GPU kjøler + kobber-ribber på ram etc. Dessuten er det vel billigere også og kan brukes på ev. senere kort. Lenke til kommentar
MorphyNOR Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Aquacomputer har hatt en 8800GTX (og GTS) kjøler på marketed en stund: http://www.aqua-computer-systeme.de/shop-i...873a48c8b55492d Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Ble litt usikker , kjører den alene eller sammen med eksisternde vannkjølesystem? 8434885[/snapback] Denne er beregnet å plugge på et eksisterende vannkjølingssystem. Her finner du Thermaltakes løsning, og et forslag til hvordan du kan hekte den på fx et Bigwater system, uten knoting. Enkelt og greit, spesielt for nybegynnere. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 - 12 C var lite temperatursenkning, synes jeg. Ut fra tester jeg har lest ligger temp på over 80 grader med vanlig luftkjøling under load. Det betyr at den bare kommer ned på rundt 70 grader med denne vannkjølingen. Da ville jeg se meg om etter en bedre vannkjøling istedet. Når man først skal installere slikt, som jo er litt jobb, er det vel bedre å satse på løsninger med bedre ytelse. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg har 42 load med en E6600 i loopen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Mulig jeg er treg, men hva i alle dager er vitsen med vifte på kortet om man kobler kortet til sin vannkjøling? Snakker vi halveis dårlig vannkjøling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå