Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Hvordan kan jeg få en DLL fil til å returnere en String, så jeg kan lese data fra INI eller databaser (PHP)?

8434724[/snapback]

Du er veldig uklar i hva du egentlig er ute etter.

Å få en DLL til å returnere en string er et håpløst spørsmål fordi en DLL ikke returnerer noe som helst.

En DLL er bare en samling med funksjoner, klasser, metoder og prosedyrer- En DLL er IKKE et kjørbart program

Du sier også at du vil lese data fra INI eller databaser(PHP). Går ut ifra at du mener du bruker PHP til å lese fra databaser og/eller INI filer, og at det er DLL'en som skal fortelle PHP programmet dit noe om hvordan ting skal leses.

Jeg vet ikke hvordan du gjør det i PHP, men jeg har gjort slikt mange ganger med Clarion og det er slett ingen heksekunst. Det du i så fall trenger er en LIB fil til DLL'en. Dette kan du lage med LibMaker programmer som du garantert finner på nettet. Når du har denne så kan du inklurere den i prosjektet. Dermed har du en slags kobling mellom dine prototyper og funksjonene i DLL'en. Dette blir akkurat det samme som å kalle opp API funksjoner - for å være nøyaktig så er en DLL med funksjoner et API.

Det du trenger å finne ut med andre ord er hvordan du prototyper et API i PHP

Ole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...