andershh Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Hei! Hvordan kan jeg få en DLL fil til å returnere en String, så jeg kan lese data fra INI eller databaser (PHP)? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Høh? Du mener: "Finnes det en dll som kan parse INI filer for meg?" Nei, ikke som jeg vet om, men ini filer er ganske enkelt å parse. VB6 eller VB.NET? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Det aller enkleste, for både VB6 og VB.NET, er nok å benytte kernel32-funksjonen GetPrivateProfileString . Dersom du synes disse API-funksjonene er en smule irriterende å bruke, kan du jo rett og slett google etter enkapsuleringer i din kompiler. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hei! Hvordan kan jeg få en DLL fil til å returnere en String, så jeg kan lese data fra INI eller databaser (PHP)? 8434724[/snapback] Du er veldig uklar i hva du egentlig er ute etter. Å få en DLL til å returnere en string er et håpløst spørsmål fordi en DLL ikke returnerer noe som helst. En DLL er bare en samling med funksjoner, klasser, metoder og prosedyrer- En DLL er IKKE et kjørbart program Du sier også at du vil lese data fra INI eller databaser(PHP). Går ut ifra at du mener du bruker PHP til å lese fra databaser og/eller INI filer, og at det er DLL'en som skal fortelle PHP programmet dit noe om hvordan ting skal leses. Jeg vet ikke hvordan du gjør det i PHP, men jeg har gjort slikt mange ganger med Clarion og det er slett ingen heksekunst. Det du i så fall trenger er en LIB fil til DLL'en. Dette kan du lage med LibMaker programmer som du garantert finner på nettet. Når du har denne så kan du inklurere den i prosjektet. Dermed har du en slags kobling mellom dine prototyper og funksjonene i DLL'en. Dette blir akkurat det samme som å kalle opp API funksjoner - for å være nøyaktig så er en DLL med funksjoner et API. Det du trenger å finne ut med andre ord er hvordan du prototyper et API i PHP Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå