Fribbern Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Hei. Jeg har begynnt og trene litt nå. Men jeg føler jeg ikke treffer på ryggen. Tenker da mest på pull-ups. Føler at det belaster mest i "albueleddet", altså ikke i biseps, men i selve leddet. Føler ikke at jeg blir spesielt sliten i ryggen. Så da lurer jeg, er det fordi jeg er forsvar i leddet? Eller fordi jeg er for svak i ryggen, slik at armene tar over øvelsen? Takker for svar Lenke til kommentar
DNA Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Armene skal jo ta hele øvelsen. Anbefaler heller vanlig chins hvor ryggen gjør mest av arbeidet, men du får trent bicepsen i stor grad også. Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Armene skal jo ta hele øvelsen. Anbefaler heller vanlig chins hvor ryggen gjør mest av arbeidet, men du får trent bicepsen i stor grad også. 8434589[/snapback] Er ikke helt inn i treningsbegrep enda, så lurerpå, hva er Chins? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Chin er engelsk for "hake". Haka skal over stanga før du senker deg ned igjen. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Er ikke pull-ups og chins samme øvelsen? Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Er ikke pull-ups og chins samme øvelsen? 8440403[/snapback] Det var det jeg også trodde. Og når jeg trener chins, så merker jeg det mere i armene enn ryggen. Hvorfor? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Er ikke pull-ups og chins samme øvelsen? 8440403[/snapback] Det var det jeg også trodde. Og når jeg trener chins, så merker jeg det mere i armene enn ryggen. Hvorfor? 8440489[/snapback] Prøv å holde med et bredere grep? Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Forskjellen på Chin ups og Pull ups er om grepet er vendt fra deg eller mot deg A chin-up has your hands grasping the bar with palms facing you (supinated): A pull-up has your hands grasping the bar with palms facing away from you (pronated): Pull ups tar i større grad på lattisimus dorsi, og i mindre grad på biceps, i motsettning til chin-ups, der biceps tar stor del i arbeidet. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Takk for den oppklaringen Lenke til kommentar
gnav Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Pull ups tar i større grad på lattisimus dorsi, og i mindre grad på biceps, i motsettning til chin-ups, der biceps tar stor del i arbeidet. 8441988[/snapback] Er det ikke motsatt da? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Pull ups tar i større grad på lattisimus dorsi, og i mindre grad på biceps, i motsettning til chin-ups, der biceps tar stor del i arbeidet. 8441988[/snapback] Er det ikke motsatt da? 8442089[/snapback] Jo, det er motsatt. Endret 22. april 2007 av DNA Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Defininsjonen på en Pull up vs. en Chin up, eller hvilken øvelse biceps jobber hardest i? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Er det ikke motsatt da? 8442089[/snapback] Jo, det er motsatt. 8442154[/snapback] Nei, det er ikke motsatt. Med overgrep som i pull ups vil lattisimus dorsi få mer belastning en med undergrep som i chin ups. Endret 22. april 2007 av medlem-105476 Lenke til kommentar
DNA Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Etter det jeg har hørt er chin-ups det samme som chins. Chins ups: http://www.building-muscle101.com/wide-grip-chin-up.html Endret 22. april 2007 av DNA Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hersker veldig mye forvirring angående forskjellen på Chins og Pullups, men faktum er at Dette er Chins og dette er Pull ups Les for eksempel denne artikkelen om du er i tvil. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Etter det jeg har hørt er chin-ups det samme som chins. Chins ups: http://www.building-muscle101.com/wide-grip-chin-up.html 8442195[/snapback] Ja, chin ups og chins er det samme. Chins er bare en forkortelse. Selv om chins, hangups osv. blir brukt om hverandre heter det pull ups når man henger fra en stang med håndflatene fra hodet og hever seg opp. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Hersker veldig mye forvirring angående forskjellen på Chins og Pullups, men faktum er at Dette er Chins og dette er Pull ups Les for eksempel denne artikkelen om du er i tvil. 8442216[/snapback] The chin-up (also known as a chin or heaves) is a strength training exercise. Preparation: Step up and grasp bar with an underhand grip, (i.e. supinated grip). Execution: Pull body up until the chin is above the bar. Lower body until arms and shoulders are fully extended. Repeat. A pull-up is an upper body compound pulling exercise. Begin by stepping up and grasping a bar with an overhand grip (i.e. pronated grip). Pull your body up until your chin clears the bar, then finish by lowering your body until your arms and shoulders are fully extended. Repeat. Wierd Endret 22. april 2007 av DNA Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Ikke weird, bare riktig. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hersker veldig mye forvirring angående forskjellen på Chins og Pullups, men faktum er at Dette er Chins og dette er Pull ups Les for eksempel denne artikkelen om du er i tvil. 8442216[/snapback] The chin-up (also known as a chin or heaves) is a strength training exercise. Preparation: Step up and grasp bar with an underhand grip, (i.e. supinated grip). Execution: Pull body up until the chin is above the bar. Lower body until arms and shoulders are fully extended. Repeat. A pull-up is an upper body compound pulling exercise. Begin by stepping up and grasping a bar with an overhand grip (i.e. pronated grip). Pull your body up until your chin clears the bar, then finish by lowering your body until your arms and shoulders are fully extended. Repeat. Wierd 8442366[/snapback] Om du leser og tenker deg om 2 ganger skjønner du at du bare underbygger det Pandamartin har skrevet og linke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå