Gå til innhold

Teknik på ryggøvelser

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har begynnt og trene litt nå.

Men jeg føler jeg ikke treffer på ryggen. Tenker da mest på pull-ups.

Føler at det belaster mest i "albueleddet", altså ikke i biseps, men i selve leddet.

Føler ikke at jeg blir spesielt sliten i ryggen.

Så da lurer jeg, er det fordi jeg er forsvar i leddet? Eller fordi jeg er for svak i ryggen, slik at armene tar over øvelsen?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Armene skal jo ta hele øvelsen. Anbefaler heller vanlig chins hvor ryggen gjør mest av arbeidet, men du får trent bicepsen i stor grad også.

8434589[/snapback]

Er ikke helt inn i treningsbegrep enda, så lurerpå, hva er Chins?

Lenke til kommentar

Forskjellen på Chin ups og Pull ups er om grepet er vendt fra deg eller mot deg

A chin-up has your hands grasping the bar with palms facing you (supinated):

A pull-up has your hands grasping the bar with palms facing away from you (pronated):

Pull ups tar i større grad på lattisimus dorsi, og i mindre grad på biceps, i motsettning til chin-ups, der biceps tar stor del i arbeidet.

Lenke til kommentar
Pull ups tar i større grad på lattisimus dorsi, og i mindre grad på biceps, i motsettning til chin-ups, der biceps tar stor del i arbeidet.

8441988[/snapback]

Er det ikke motsatt da? :dontgetit:

8442089[/snapback]

Jo, det er motsatt.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Er det ikke motsatt da?  :dontgetit:

8442089[/snapback]

Jo, det er motsatt.

8442154[/snapback]

Nei, det er ikke motsatt. Med overgrep som i pull ups vil lattisimus dorsi få mer belastning en med undergrep som i chin ups.

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar
Hersker veldig mye forvirring angående forskjellen på Chins og Pullups, men faktum er at

Dette er Chins

og dette er Pull ups

Les for eksempel denne artikkelen om du er i tvil.

8442216[/snapback]

The chin-up (also known as a chin or heaves) is a strength training exercise. Preparation: Step up and grasp bar with an underhand grip, (i.e. supinated grip). Execution: Pull body up until the chin is above the bar. Lower body until arms and shoulders are fully extended. Repeat.

A pull-up is an upper body compound pulling exercise. Begin by stepping up and grasping a bar with an overhand grip (i.e. pronated grip). Pull your body up until your chin clears the bar, then finish by lowering your body until your arms and shoulders are fully extended. Repeat.

Wierd :ph34r:

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Hersker veldig mye forvirring angående forskjellen på Chins og Pullups, men faktum er at

Dette er Chins

og dette er Pull ups

Les for eksempel denne artikkelen om du er i tvil.

8442216[/snapback]

The chin-up (also known as a chin or heaves) is a strength training exercise. Preparation: Step up and grasp bar with an underhand grip, (i.e. supinated grip). Execution: Pull body up until the chin is above the bar. Lower body until arms and shoulders are fully extended. Repeat.

A pull-up is an upper body compound pulling exercise. Begin by stepping up and grasping a bar with an overhand grip (i.e. pronated grip). Pull your body up until your chin clears the bar, then finish by lowering your body until your arms and shoulders are fully extended. Repeat.

Wierd :ph34r:

8442366[/snapback]

Om du leser og tenker deg om 2 ganger skjønner du at du bare underbygger det Pandamartin har skrevet og linke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...