Pysj Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Finnene klarte ikke å kapre noen større andel av mobilmarkedet i løpet av første kvartal. Les mer Lenke til kommentar
bjohhans Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jaja. Bryr meg ikke om noe annet en norge og der er det ikke nokia som står fast. Nesten alle i norge vil ha n95 nå [jeg har den:)]. Å det som å er at det er ikke nokia men norges levrandører som Netcom og Telenor som ikke har klart å bygge ut bakknettet enda. De er utrolig trege og sammtidig som de skal spare mest mulig... Bare tull, de vil tjene det inn som bare det. Når bakkenettet er oppe vil Nokia komme mest sansynlig med N75, N77 og N92 til norge som har mobiltv. Dette vil de tjene inn lett. Bare spørrsmål om hvilken levrandør som begynner med det tilbude og hvor stort det er. Tiden får vise. Finnene kommer til å øke salget siden n95 kom på markedet. Værtfall Norge! Lenke til kommentar
genser Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Merkelig vinkling av artikkelen. De andre stedene jeg har lest og hørt på radio har de sagt at Nokias tall for 1. kvartal var det eneste positive i europa-børs på onsdag, at de har kapret noen fler prosent på verdensbasis og økt i USA (selv om usa fortsatt selger dårlig for dem). Gjennomsnittsprisen har gått ned, men ut i fra denne artikkelen virker det som at Nokia leverer dårlig tall. Og som jeg skrev i tips til artikkel-tråden; Helt bak mål at jeg må forespørre en sånn her artikkel hver gang. Lenke til kommentar
kvakkster Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Når dere snakker markedsandel, måles det i antall kroner eller antall solgte enheter? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Tror nokia tjener mye på at de har lansert en ûbermobil som N95, selv om mange ikke har råd til å kjøpe den er den et bra PR-stunt. Nokia burde etter min mening blitt litt flinkere på musikkfronten (musikkspilleren i S60 er så lite brukervennlig at det er til å grine av) og kanskje vurdert RDS i radioene sine så det faktisk går an å høre på radio mens du beveger deg. De har lansert mange spennende modeller den siste tider som jeg har sansen for Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Kommer seg til neste måling vil jeg tro. Delavar: Musikkspilleren i N95 er jo genial? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Når jeg leste emnetittelen tenkte jeg først teknologisk, men så var det noe så kjedelig som salgstall. *zing* Er det SE eller Samsung som plukker opp prosentene Motorola har tapt? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Kommer seg til neste måling vil jeg tro. Delavar: Musikkspilleren i N95 er jo genial? 8438731[/snapback] Kan hende det, har ikke testet den, men den har vell nyere featurepack enn N73. Bra om de har bedret den. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jepp. Kan ikke bli stort lettere. Rask er den óg. Har et klipp på litt over minuttet. Skal ta å få det lastet opp på snutter eller youtube. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Delavar: Her har du et lite filmklipp av musikkavspilleren på N95. Ble litt kort for måtte holde meg innenfor 100 mb-grensen. Bare si ifra om det er noe annet du vil se, så kan jeg filme det også. http://www.snutter.no/app/viewMovie.action?id=4046# Blir vel litt OT, men denne tråden har vel ikke en så alt for lang fremtid uansett. Endret 21. april 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
poe Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Merkelig vinkling av artikkelen. De andre stedene jeg har lest og hørt på radio har de sagt at Nokias tall for 1. kvartal var det eneste positive i europa-børs på onsdag, at de har kapret noen fler prosent på verdensbasis og økt i USA (selv om usa fortsatt selger dårlig for dem). Gjennomsnittsprisen har gått ned, men ut i fra denne artikkelen virker det som at Nokia leverer dårlig tall. Og som jeg skrev i tips til artikkel-tråden; Helt bak mål at jeg må forespørre en sånn her artikkel hver gang. 8436241[/snapback] Nokia har riktignok økt salgstallene, men de har ikke kapret en eneste promille av markedsandelene. I nordamerika stuper salgstallene for Nokia, der de i fjor solgte 11% av sine telefoner, mot 5,5% i år. Dette er vel grunnen til at gjennomsnittsprisen er gått ned, da de selger mindre av sine avanserte telefoner, og mer av sine billigmodeller. Så totalt sett leverer Nokia dårligere talle enn for ett år siden, og man må være temmelig blind for ikke å se det. Når man ser på Sony Ericsson sine tall er de langt merpositiv enn Nokia sine. Gjennomsnittsprisen pr. telefon har riktignok falt noe der og, men de øker salget med svimlende 63% og fortjenesten med 47%. I tillegg øker de markedsandelen med ca 2% sammenlignet med samme periode i fjor. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Delavar: Her har du et lite filmklipp av musikkavspilleren på N95. Ble litt kort for måtte holde meg innenfor 100 mb-grensen. Bare si ifra om det er noe annet du vil se, så kan jeg filme det også.http://www.snutter.no/app/viewMovie.action?id=4046# Blir vel litt OT, men denne tråden har vel ikke en så alt for lang fremtid uansett. 8440365[/snapback] Får bare feilmelding når jeg prøver linken din. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Åå? Sitter nå på min søsters datamaskin, og den fungerer bra her også. La den ut på YouTube og. Se om den fungerer. Her: http://youtube.com/watch?v=uT81fKlv0Ok Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Ok, så bedre ut enn på N73 ja, men må du fremdeles gjennom alt det tullet med "oppdatere musikkbibliotek", og at den ikke automatisk husker spillelista om du har tatt ut minnekortet og satt det inn igjen? Eller at den automatisk tar med alle lydspor den kommer over når du velger oppdatere musikkbibliotek så den tar med meldingslyder etc. Må si jeg har hatt veldig mye mer sansen for SE sin "Rema 1000" løsning hvor man enkelt og greit velger en og en sang til spillelista uten å måtte oppdatere musikkbiblioteket hver gang en har lagt til\fjernet en sang. Samt at spillelista beholdes selv om minnekortet har vært ute. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Musikkbiblioteket må oppdateres etter du har lagt inn på nye sanger ja, men spillelistene husker den selv om du har tatt ut og inn minnekortet. Man opretter en spilleliste og går gjennom og markere de sangene man vil ha. Kan selvsagt også legge til sanger etter hvert. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Ok, da er den temmelig lik min, synes virkelig nokia burde laget en enklere og mer brukervennlig musikkspiller. Som natt og dag ift min gamle K750i, mye enklere å bruke den. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hadde K750i en stund og byttet til W800i, og W800i kan ikke måle seg med N95 sin musikkspiller, hehe. Hittil har jeg i alle fall ikke møtt på noen problemer eller vanskeligheter, så Nokia ser ut til å gå i riktig retning i alle fall. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det er ikke vanskelig nei, men brukergrensesnittet er så kronglete, hadde gjort mye for å slippe å bruke "oppdater musikkbibliotek" som tar med seg alt av sms-lyder i tillegg til mp3, noe som gjør at jeg MÅ lage spilleliste istedet for å bare bruke all musikk på mobilen. Dette slapp jeg på K750i. Samt at det tar sin tid å merke en og en sang å legge til om du har noen fra før, en hurtigknapp for merking hadde gjort seg (ikke merk-alle knappen). Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Da kan jeg skjønne du ikke er helt fornøyd. På N95 kommer kun musikken du har lagt inn med i musikkbiblioteket, ikke noe tone- og smstull og sånt. Og merkemetoden er forøvrig ganske enkel. Kanskje ny på N95 den óg. Lenke til kommentar
mtc2300 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Merkelig vinkling av artikkelen. De andre stedene jeg har lest og hørt på radio har de sagt at Nokias tall for 1. kvartal var det eneste positive i europa-børs på onsdag, at de har kapret noen fler prosent på verdensbasis og økt i USA (selv om usa fortsatt selger dårlig for dem). Gjennomsnittsprisen har gått ned, men ut i fra denne artikkelen virker det som at Nokia leverer dårlig tall. Og som jeg skrev i tips til artikkel-tråden; Helt bak mål at jeg må forespørre en sånn her artikkel hver gang. 8436241[/snapback] Nokia har riktignok økt salgstallene, men de har ikke kapret en eneste promille av markedsandelene. I nordamerika stuper salgstallene for Nokia, der de i fjor solgte 11% av sine telefoner, mot 5,5% i år. Dette er vel grunnen til at gjennomsnittsprisen er gått ned, da de selger mindre av sine avanserte telefoner, og mer av sine billigmodeller. Så totalt sett leverer Nokia dårligere talle enn for ett år siden, og man må være temmelig blind for ikke å se det. Når man ser på Sony Ericsson sine tall er de langt merpositiv enn Nokia sine. Gjennomsnittsprisen pr. telefon har riktignok falt noe der og, men de øker salget med svimlende 63% og fortjenesten med 47%. I tillegg øker de markedsandelen med ca 2% sammenlignet med samme periode i fjor. 8442484[/snapback] Men markedsandelen faldt med 0,5% siden Q4 2006, så de var heller ikke "W" der havde taget Motorolas markedsandel Nokia's nedgang i Nordamerika blev opvejet af fremgang i Europa og specielt Indien og Kina Fra www.dn.no: Denne trenden reflekteres tydelig i Nokias tall. Selskapet kan vise til årlig vekst på 43 og 45 prosent i Kina og Asia og 32 prosent vekst i Midt-Østen og Afrika. Europa går også bra, men veksten er mindre, 17,7 prosent. Endret 22. april 2007 av mtc2300 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg