Gå til innhold

Hvilken TC til Nikkor 70-200 AF-S VR 2.8 ?

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som har tips til hvilken telekonverter som kan fungere best til overnevnte objektiv ?

Skjønner jo at et motspørsmål vil være...hvor mye zoom trenger du ?

Svaret er jo selvsagt så mye som mulig uten at det går utover bildekvalitet og hurtighet så alt for mye.

Derfor lurer jeg på om det er noen der ute som først og fremst har noen egenhendige erfaringer med div. TC og dette objektivet.

Hva bør man velge ? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, uansett hvilken TC du monterer på et objektiv, vil du få like mye zoom da det er foholdet mellom største og minste brennvidde.

1,4x TC vil naturlig nok fungere "best", 1,7x TC vil i de fleste tilfeller gi akseptabelt resultat med dette objektivet og 2,0 TC bør unngås hvis kravet til bildekvalitet er høyt. Husk også tapet av blendertrinn TC gir/forårsaker med de ulemper det kan/vil medføre.

Lenke til kommentar
1,4x TC vil naturlig nok fungere "best",  1,7x TC vil i de fleste tilfeller gi akseptabelt resultat med dette objektivet og 2,0 TC bør unngås hvis kravet til bildekvalitet er høyt. Husk også tapet av blendertrinn TC gir/forårsaker med de ulemper det kan/vil medføre.

8434520[/snapback]

Du har ingen formening om hvordan dette objektivet vil fungere med 2,0 TC sammenlignet med Nikon 80-400mm F4,5-5,6 AF-D ? Om hodet mitt har regnet riktig dagen derpå så vil jo største blender være lik på 400mm? Vil bildekvaliteten bli merkbar forskjellig?

Prismessig så er jo 70-200 alternativet mye dyrere men har samtidig hørt mye bra om 70-200 (som nok er innefor det brennviddeområdet jeg kommer til å bruke mest)

Lenke til kommentar
Du har ingen formening om hvordan dette objektivet vil fungere med 2,0 TC sammenlignet med Nikon 80-400mm F4,5-5,6 AF-D ? Om hodet mitt har regnet riktig dagen derpå så vil jo største blender være lik på 400mm? Vil bildekvaliteten bli merkbar forskjellig?

Prismessig så er jo 70-200 alternativet mye dyrere men har samtidig hørt mye bra om 70-200 (som nok er innefor det brennviddeområdet jeg kommer til å bruke mest)

Vanskelig å spekulere i, men du kan jo feks søke litt i Nikonians forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...