Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden for elever på KATTA/innbyggere i Hamar!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faen, hater folk som ikke gidder å jobbe på OD dagen. Gå til nærmese butikk (rimi, rema, kiwi etc), og si: hei, vi har sånn OD ting, og jeg lurte på om jeg kunne jobbe her.

Det er snakk om åtte timer, hvor du faktisk for en gangs skyld får rævva opp av godstolen og bidrar med noe til andre. Om OD er den beste organisasjonen er en helt annen ting (siden 97% av alle som driver med den på skolen er tilbakestående) - men den duger. MAO: Pell deg ut og jobb i noen timer en dag. De fleste av dere gleder dere sikkert til å være ferdig med skolen uansett, her får dere en dag med litt avveksling.

Lenke til kommentar
Faen, hater folk som ikke gidder å jobbe på OD dagen. Gå til nærmese butikk (rimi, rema, kiwi etc), og si: hei, vi har sånn OD ting, og jeg lurte på om jeg kunne jobbe her.

Det er snakk om åtte timer, hvor du faktisk for en gangs skyld får rævva opp av godstolen og bidrar med noe til andre. Om OD er den beste organisasjonen er en helt annen ting (siden 97% av alle som driver med den på skolen er tilbakestående) - men den duger. MAO: Pell deg ut og jobb i noen timer en dag. De fleste av dere gleder dere sikkert til å være ferdig med skolen uansett, her får dere en dag med litt avveksling.

Enig med deg der, skjønner ikke hva folk klager over. Men jeg må innrømme at OD-dagen er dagen hvor jeg betaler noen hundre kroner for å sitte hjemme foran PC-en og daffe. Jobbe gjør jeg nok ellers!

Lenke til kommentar

De klarer aldir å vise til håndfaste resultater, og opplegget virker bare tullete.

Nå har skolen et vennskapsprosjekt pågående opp mot en by i Malawi, vi burde kutte OD og satse fullt på det. Da blir det samme prosjektet hvert år, vi får kontinuitet og resultater.

Lenke til kommentar

De klarer aldir å vise til håndfaste resultater, og opplegget virker bare tullete.

Nå har skolen et vennskapsprosjekt pågående opp mot en by i Malawi, vi burde kutte OD og satse fullt på det. Da blir det samme prosjektet hvert år, vi får kontinuitet og resultater.

Enig. Hadde jo vært fint å sett resultater. Da får man mer innsikt i hva pengene går til på en mer konkret måte.

Jaja, blir nok noe "jobbing" hjemme den dagen tror jeg. Tid er penger.

Lenke til kommentar

Haha, dere er så fete.

Ankerskogen hadde også ett prosjekt med en skole i Malawi (snakker vi samme skole?)

Der hadde de samlet inn i tre år eller noe - men pengene var fortsatt ikke kommet fram! Fordi landet for ustabilisert! NO SHIT SHERLOCK. Faen, Malawi er værre enn simbabwe, og det sier jævlig mye.

Nummer 1: Skolens personell har ikke peiling på bistand. De mener det godt, men kan ikke en dritt

Nummer 2: OD har erfaring

Nummer 3: Det er lettere å få jobb ved å s at det er OD-Dag, enn "Skolen min støtter en annen skole for vi er så jævlig indies."

Nummer 4: Si meg, hvor mye resultater har du fra skolen i Malawi? Jeg tipper, ikke en drit. Nå gidder ikke jeg å sjekke for mye rundt mtp. hvordan OD aksjonene har gått, men jeg vedder 500 kroner i cash kontant (kun til Dark Knight/Nesset) på at OD kan vise til bedre resultater enn drittopplegget til Katta. Vedder du imot?

Jeg skal kun si meg enig i en ting - OD burde finne seg en konflikt sentralt i Afrika - og bidra med så mye penger i så lang tid at det faktisk virkelig hjelper. Det er bevist at det kun er utdanning som får land ut av møkka - og det tar tid. For hver kvinne som blir utdannet, minsker barnedødelighet, for hver bonde som blir oppdrettet øker jordbruksproduktiviten, og dette og mange andre effekter av utdanningen er det som gjør at landet kommer ut av dritten og kan sette i gang med å hjelpe sine egne naboland.

Gjøre ferdig naturfag

Lenke til kommentar

"Skolen min støtter en annen skole for vi er så jævlig indies."

Hvis man ordlegger seg på en annen måte enn det du er i stand til, så burde ikke det være så vanskelig :)

Det er samme prosjektet du snakker om at har vært igang tidligere, men denne gangen er Katta-delen av skolen mer med på det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...