Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden for elever på KATTA/innbyggere i Hamar!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En ukes trening gir jo knall resultater. Til opplysning ble tiden 11.27 eller 11.23, husker ikke helt, med skolisser som løsnet etter første runde :(

9570739[/snapback]

Å dæven, jeg er imponert Eirik :)

Kommer nok til å løpe på noe rundt der jeg og. Men hvis alt klaffer så bør jeg greie innenfor 11.00.

Får håpe jeg får ekstra adrenalinkick av nervene som kommer til å komme på torsdag ^^

Lenke til kommentar

Er det slik at elever klassevis blir satt til å rydde opp i kantina og i gangene på skolen?

Er det noe juridisk grunnlag for dette?

Fra lovdata:

"Skolen skal aktivt drive eit kontinuerleg og systematisk arbeid for å fremje helsa, miljøet og tryggleiken til elevane, slik at krava i eller i medhald av dette kapitlet blir oppfylte. Skoleleiinga har ansvaret for den daglege gjennomføringa av dette. Arbeidet skal gjelde det fysiske så vel som det psykososiale miljøet."

For jeg har ikke lyst til å rydde. Jeg tror at ytterst mange er enige med meg på dette. Dette er vel en fin sak for elevrådet?

Lenke til kommentar
Er det slik at elever klassevis blir satt til å rydde opp i kantina og i gangene på skolen?

Er det noe juridisk grunnlag for dette?

Fra lovdata:

"Skolen skal aktivt drive eit kontinuerleg og systematisk arbeid for å fremje helsa, miljøet og tryggleiken til elevane, slik at krava i eller i medhald av dette kapitlet blir oppfylte. Skoleleiinga har ansvaret for den daglege gjennomføringa av dette. Arbeidet skal gjelde det fysiske så vel som det psykososiale miljøet."

For jeg har ikke lyst til å rydde. Jeg tror at ytterst mange er enige med meg på dette. Dette er vel en fin sak for elevrådet?

9582415[/snapback]

Skolen driver aktivt for å bedre miljøet, ved å be deg rydde.

Det er forferdelig mye rot, og en sånn ryddeordning har det alltid vært på Katta.

Lenke til kommentar
Det er ikke det at jeg må rydde opp etter meg selv som er problemet.

Det er det at jeg må rydde opp etter andre.

Det at det alltid har vært en slik ordning gjør det ikke noe mer riktig for det.

9583017[/snapback]

Det er riktig, og det er sånn at du må bidra litt for fellesskapet.

dessverre er ikke alle like flinke.

Men si ifra til de du ser roter og søpler.

Lenke til kommentar

Jeg bidrar til fellesskapet i form av skatt.

Skatt kan bli brukt til å betale vaskerne.

Jeg synes at dette naturlig bør inngå i vaskernes arbeidsoppgaver.

MEN først og fremst er det jo slikt at man skal rydde opp etter seg selv. Så i utgangspunktet er det intet problem. Men jeg synes det blir veldig feil å skulle rydde etter andre; da de gjerne bare fortsetter å søple.

Og hvorfor skal jeg ville slippe time(r ) når jeg faktisk går på skolen for å lære?

Det er riktig nok ikke alt som er like interessant og like nyttig senere i livet, men jeg har ikke lyst til å rydde.

Endret av narlzac
Lenke til kommentar

MEN først og fremst er det jo slikt at man skal rydde opp etter seg selv. Så i utgangspunktet er det intet problem. Men jeg synes det blir veldig feil å skulle rydde etter andre; da de gjerne bare fortsetter å søple.

Og hvorfor skal jeg ville slippe time(r ) når jeg faktisk går på skolen for å lære?

Det er riktig nok ikke alt som er like interessant og like nyttig senere i livet, men jeg har ikke lyst til å rydde.

9583457[/snapback]

Så kom med et konstruktivt forslag på hvordan vi kan bedre problemet. Ikke bare den klagingen.

Lenke til kommentar

9583457[/snapback]

Så kom med et konstruktivt forslag på hvordan vi kan bedre problemet. Ikke bare den klagingen.

9583578[/snapback]

Gi vaskerne denne oppgaven :)

De vil sikkert ikke ha den, men vi har jo arbeidsledighet her i landet, og det er sikkert noen som er interessert.

Det blir kanskje vanskelig å pålegge de nye arbeidsoppgavene i tillegg til det å skulle holde det rent :p

Men det er vel veldig mye enklere hvis lærerne gidder å stå i kantina 5 minutter før frimuttene er over, så kanskje alle rydder :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...