Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden for elever på KATTA/innbyggere i Hamar!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
No shit. "IT-gutta" klarer ikke sette opp et stabilt trådløst nett engang. : (

9515840[/snapback]

Du er mer enn velkommen til å komme med forslag på hvordan problematikken med det trådløse nettet kan løses (du har nok sikkert løsningen allerede :) ).

mvh: Øyvind, IKT-avd.

Endret av oifind
Lenke til kommentar

9515840[/snapback]

Du er mer enn velkommen til å komme med forslag til hvordan problematikken kan løses (du har nok sikkert løsningen allerede :) ).

9522855[/snapback]

Eid Gakkakk :tease:

neida, men det jeg har problemer med er at passordet ikke fungerer etter jeg endra det.

Endret av Dark Knight
Lenke til kommentar

9515840[/snapback]

Du er mer enn velkommen til å komme med forslag på hvordan problematikken med det trådløse nettet kan løses (du har nok sikkert løsningen allerede :) ).

9522855[/snapback]

Litt kritikk må man tåle :)

Nå er dere sikkert godt i gang på sporet allerede(håper jeg), eneste jeg vet er at vi mister kotakten etter 3min hele tiden.

Hvor tror dere feilen ligger da? Og hvordan er det satt opp med de 2 forskjellige aksesspunktene(HedPed og wlan-eleveR) nå i det hele tatt?

Endret av Gakkakk
Lenke til kommentar

Er ikke vi som har satt det opp (så da tar vi nok ikke den kritikken nei.), er ett prosjekt med maaange involverte bla. fylkets ikt-avd, umoe ikt og meru (leverandør). Er egentlig samme nett (wlan-elever og hedped) som styres av en radius-server nede i fylket. Wlan-elever er åpent med en slags proxy-autentisering, mens hedped kjører domeneautentisering og i tillegg serfikat(er) som pushes gjennom LDAP.

Er mange teorier på hvorfor det ikke fungerer og det meste har vært prøvd for å si det slik. Den siste og kanskje mest plausible teorien er at de rist-sakene i taket danner et slags faradays-bur (iom. at de er jordet) som da stenger signaler for de APene som ligger over himling.

Endret av oifind
Lenke til kommentar

Interessant. Jeg mistet nettet som vanelig, og bare trykker på wlan-knappen i OS X, også kom nettet igjen. Koblet ikke på nytt eller noen ting. Det OS X gjør når jeg trykker på wlan-knappen er jo å lete etter nye nettverk.

Min løsning nå er at jeg pinger google.com hvert 3. sek. Da holder nettet seg stabilt :)

Endret av Gakkakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...