Gå til innhold

COM surrogate har sluttet å virke ?!?!?!

Anbefalte innlegg

COM surrogate har sluttet å virke ??!?!?!

hva skal dette bety... ?? har googla litt men fant ikke ut noe,

jeg får denne meldingen opp når jeg åpner ei spesifikk mappe, og det er bare den mappa , kommer opp mange ganger etter hverandre... i denne mappa ligger et par spill og filmer... har skjekka for virus , ingenting som tyder på noe virus infeksjon... så... noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
COM surrogate har sluttet å virke ??!?!?!

hva skal dette bety... ?? har googla litt men fant ikke ut noe,

jeg får denne meldingen opp når jeg åpner ei spesifikk mappe, og det er bare den mappa , kommer opp mange ganger etter hverandre... i denne mappa ligger et par spill og filmer... har skjekka for virus , ingenting som tyder på noe virus infeksjon... så... noen som kan hjelpe meg?

8434373[/snapback]

Installert Nero?

Lenke til kommentar
det er jo bare når jeg åpner en bestemt mappe... som det ligger et par spill og noen filmer i..., har vel egentlig ingenting med nero å gjøre..

8434512[/snapback]

Hvis du leser i den tråden jeg linket til, ser du at Nero installerer en codec som kan skape disse problemene.

Hvilken versjon av Nero har du installert?

Prøv å avinstallere Nero.

Lenke til kommentar

Samme her. Den kommer når jeg går inn i en mappe med videofiler, gjerne AVI filer som er konvertert med eldre versjoner av DivX eller Xvid kodek. Virker som Vista kicker maksimalt på noen typer videofiler. Tipper det er noe av det samme problemet som jeg hadde i XP i starten før jeg fant ut hvordan jeg kunne skru av visning av miniatyrbildene av mediafiler når man går inn i en mappe. Men har ennå ikke funnet ut åssen man skrur av faenskapen i Vista da :( Noen som har noen tips?

Ville forresten vært svært ønskelig om man bare kunne skru av mediaprewiev for enkelte filtyper (f.eks. AVI filer) uten at bilder og alle andre mediefiler ble berørt... for det ville jo vært kjekt å få miniatyrbilder av filene som funker å vise miniatyrbilder av... som JPG osv så klart... :roll:

Det samme problemet skjer selvfølgelig når jeg går inn i en slik mappe fra Media Center også... :(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Prøv å avinstallere alle programmer som har med avspilling å gjøre (f.eks. Nero, VLC) og codec-pakker. Start på nytt og bruk ev. Systemgjenoppretting til å sette maskinen tilbake i tid. Prøv så å installere Vista Codec Pack og se om det løser problemet.

Lykke til!

8482482[/snapback]

Noen som har fått dette til å funke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...