Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Jeg har problemer med ustabilitet (0xc0000005)

Anbefalte innlegg

Dette her begynte plutselig, å jeg har ikke hatt noen programvare, eller hardware endringer i det siste. Har også scannet for virus, spyware o.s.v uten "hell".

Det har seg slik at explorer bare plutselig slutter å svare. Det er den ene tingen, den andre tingen er at explorer slutter å svare når jeg går inn i en mappe å starter en filmfil i mediaplayer classic. Da svarer ikke mediaplayer classic heller.

Jeg håper noen kan hjelpe meg med det her, har lagt til bilder av feilmeldingene. Vær så snill å spør om ting hvis det er noe informasjon eller noe som trengs for å finne ut hva som er galt, jeg er helt grønn på dette.

post-49817-1177110234_thumb.jpg

post-49817-1177110240_thumb.jpg

post-49817-1177110247_thumb.jpg

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjørt CHKDSK /R fra XP plata?

eventuelt last ned CCCP codecen som er for MPC se om den vil hjelpe på problemet.

8435706[/snapback]

CCCP codecen er den jeg bruker, å har kjørt CHKDSK fra plata. Det er et problem som jeg har nevnt, som har begynt å skje i det siste. Explorer.exe lutter bare plutselig å svare, og når jeg skal spille av avi filmer så klikker mediaplayer classic, det går fint annt å spille dem av med VLC, men jeg vil bruke MPC. Dessuten er det største problemet at jeg ikke kan "surfe" i mappene mine, siden explorer.exe bare slutter å svare.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Rart feilene ligger i temp mappa...Det er jo bare mappe for midlertidige filer..

8435675[/snapback]

Det som ligger i temp mappa er kun noen logfiler som windows har laget for å beskrive problemet i klartekst. Ingenting unormalt med det!

Noen tips til hva jeg kan gjøre kanskje?

Temp filer fororsaker ofte problemer vet du

8436462[/snapback]

Koden 0xC0000005 betyr at programmet har prøvd å få tilgang til minne utenfor tillatt område. I dette tilfellet ser det ut som både explorer og mplayer har prøvd å lese fra addressen 0x00000000. Dette er et typisk tegn på at der finnes en bug en plass.

Det jeg vil tippe er at feilen ligger i en kodek, som gjør at mplayerc krasjer når du starter bestemte typer video. Grunnen til at explorer krasjer er nok at explorer bruker kodeker for å lese informasjon om videofilene dine samt til å lage thumbnails når du "surfer" rundt.

Hvorfor dette har skjedd plutselig er jo litt snodig. Kan være så mangt, en ørliten feil på harddisken, en liten feil med minnet, et tidligere krasj mens noe skrev til konfigurasjonsfiler for kodekene.

Jeg vil foreslå å avinstallere absolutt alt av kodeker fra maskinen (hvis du ikke har et voldsomt intrikat kodekoppsett da... :ph34r: ) og installere en nylig nedlastet fresh CCCP kopi med siste build av mplayerc.

Lenke til kommentar
Rart feilene ligger i temp mappa...Det er jo bare mappe for midlertidige filer..

8435675[/snapback]

Det som ligger i temp mappa er kun noen logfiler som windows har laget for å beskrive problemet i klartekst. Ingenting unormalt med det!

Noen tips til hva jeg kan gjøre kanskje?

Temp filer fororsaker ofte problemer vet du

8436462[/snapback]

Koden 0xC0000005 betyr at programmet har prøvd å få tilgang til minne utenfor tillatt område. I dette tilfellet ser det ut som både explorer og mplayer har prøvd å lese fra addressen 0x00000000. Dette er et typisk tegn på at der finnes en bug en plass.

Det jeg vil tippe er at feilen ligger i en kodek, som gjør at mplayerc krasjer når du starter bestemte typer video. Grunnen til at explorer krasjer er nok at explorer bruker kodeker for å lese informasjon om videofilene dine samt til å lage thumbnails når du "surfer" rundt.

Hvorfor dette har skjedd plutselig er jo litt snodig. Kan være så mangt, en ørliten feil på harddisken, en liten feil med minnet, et tidligere krasj mens noe skrev til konfigurasjonsfiler for kodekene.

Jeg vil foreslå å avinstallere absolutt alt av kodeker fra maskinen (hvis du ikke har et voldsomt intrikat kodekoppsett da... :ph34r: ) og installere en nylig nedlastet fresh CCCP kopi med siste build av mplayerc.

8436749[/snapback]

Takk takk for et skikkelig svar! Jeg trodde jeg skulle bli gal snart, men jeg får ikke gjort noe med maskinen før torsdag eller fredag. Fant utrolig lite når jegs søkte om dette på google, det gikk i det samme hele veien, og ingenting hjalp meg.

Når du sier avinstalerer kodekene, så har jeg hørt at man skal være forsiktig her. Er det nok for meg å avinstalere CCCP pakken, eller må jeg bruke et program eller noe for å spore opp å slette kodekfilene?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

Har samme feilkode...

CODE: 0xc0000005

RECORD: 0X0000000000000000

FLAGS: 0X00000000

ADR:0X000000000064a096

c:\DOCUME~1\EGIL\LOCAL~1\TEMP\69b5_appcompat.txt

Kjører LOTRO for øyeblikket og har kunnet kjøre alt fra 1-3 timer uten noen crash, men så kommer den irriterende meld opp og skjermen fryser! Jeg må bare trykke ok og rapportere meld for så og returnere rett tilbake til WINDOWS. Dette har skjedd med flere spill nå, og et reinstall av OS hjelper tydeligvis ikke :(

Nå får jeg wow i posten kanskje i morra og gleder meg, men om detta ikke løser seg, så må jeg nok regne med samme type feil der også, uff. Har installert

(en nylig nedlastet fresh CCCP kopi ) og skannet maskin for virus og addvare...

Trenger desperat hjelp! :dontgetit:

post-125863-1178912461_thumb.jpg

Endret av Axys
Lenke til kommentar

Hjertelig takk for svar :thumbup:

Når det gjelder kodeker, så har jeg fjerna alt som er mulig fra ; legg til/ fjerne progs...

Kom over denna linken:

http://blog.hollenhammer.com/?p=18

Sikkert noe du kjenner til Johndoe, så etter hva jeg forstår er det servicepack 2 som kræsjer med explorer i enkelte tilfeller og kodeks man da kan fjerne?

Uansett, takk for hjelp! Får krysse fingra for at dette løser mine problemer :cool:

Endret av Axys
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...