Porty Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Dette kommer opp når jeg skal åpne en fil fra en NTFS disk i Linux. Mitt problem Noen som kan hjelpe meg å få tilgang til denne harddisken? Er ganske ny med Ubuntu Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Er det sikkert at dette er et issue om rettigheter? Prøv f.eks å starte Totem som root: sudo totem /media/sda3/Download/How.I.Met.Your.Mother.S01E04.HDTV.XvidD-FOV.avi Hvis dette (det over) virker er det nok slik at din BRUKER ikke har rettigheter til ekstern disk ja. Gå i såfall inn på menyen <system><administration><users and groups> Se på <properties> for ditt brukernavn, velg <user privileges> og se etter om at "access external storage devices automatically" er krysset av. Endret 21. april 2007 av flyndrefjes Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Problemet ditt ser ut til å være at du ikke har installert rett codec. På grunn av lisensiering kan ubuntu dessverre ikke inkludere disse i selve grunnpakken, men det er en ypperlig guide HER som burde hjelpe deg til å spille av det meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå