Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvilket vaskepulver / middel?

Anbefalte innlegg

Jeg er ny i gamet og trenger tips til hvilket vaskepulver/middel som er best. Har prøvd Omo Colour (den i tablettform) men synes at tøyet luktet plastikk når det var ferdig (kan dette ha noe med tørketrommel og gjøre?)

Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ny i gamet og trenger tips til hvilket vaskepulver/middel som er best. Har prøvd Omo Colour (den i tablettform) men synes at tøyet luktet plastikk når det var ferdig (kan dette ha noe med tørketrommel og gjøre?)

Hva anbefaler dere?

8433936[/snapback]

Er det snakk om en ny maskin?

Mener å ha lest i brukerhåndboka for vaskemaskina at du burde kjøre den tom på varmeste program før den ble tatt i bruk. Denne prosedyren kunne også med fordel gjenntas hver måned for å unngå lukt av plast o.l.

Best pulver tror jeg er en smaksak. Er du missfornøyd, prøv no nytt. Blenda sitt pulver?

Lenke til kommentar

Et tricks for å unngå vond lukt kan være å ikke bruke så veldig mye pulver.

Bruk ca. halvparten av hva som står anbefalt på pakken. Produsentene vil ha deg til å bruke masse pulver så du må kjøpe mer hele tiden.

Lenke til kommentar

Bruker du tøymykner i tillegg? Synes selv at vasken min lukter litt høgg uten den. Men her er det også viktig å ikke bruke for mye. Hvis ikke går du fort rundt og lukter som en blomsteroppsats...

Selv bruker jeg Omo color til farget tøy, og Blenda til hvitt. Med en dæsj tøymykner, så klarer jeg meg ihvertfall :)

Endret av GEman
Lenke til kommentar
Et tricks for å unngå vond lukt kan være å ikke bruke så veldig mye pulver.

Bruk ca. halvparten av hva som står anbefalt på pakken. Produsentene vil ha deg til å bruke masse pulver så du må kjøpe mer hele tiden.

8437907[/snapback]

Skal prøve. Har stort sett bare hatt halve maskinen full hitill.. Har sikkert noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar

Som GEman sier litt over, er tøymykner alpha omega. Vi bruker stort sett Omo Color (pulver) og comfort tøymykner. Resultatet blir alltid bra.

Det som er viktig er å ta ut vasken med en gang den er ferdig, for om den blir liggende en stund så vil det lukte vondt av den.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Slutt med parfymerte vaskemidler! Tipper flere av dere bruker rådyre after-shaver og parfymer og så går dere rundt med klær som lukter Omo Color eller Blenda. Ikke bra. Bruk Neutral sine produkter. Fullstendig luktfrie så kan du selv bestemme hva du vil lukte. Bedre for huden er det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...