Programvare Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Ja, jeg veit hvir den sitter på gitaren, men hva er funskjonen? Har det noe å si om jeg har 2 eller 3 humbuckere? Lenke til kommentar
huf Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Kva ein pickup er? Det er den som fangar opp lyden på gitaren din. Kort fortalt er det ein mikrofon som fangar opp dei mekaniske svingningane frå strengane dine, og gjer dei om til elektriske signal som du eksempelvis sender til forsterkaren din. Her står alt du treng å vite: http://en.wikipedia.org/wiki/Pickup_%28music%29 Endret 20. april 2007 av huf Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 En humbucker er en spesiell type pickup, den er laget for å minimalisere støy (hum) og har en spesiell lyd. Når du har flere pickuper (humbuckere eller andre) sitter de på forskjellige steder på gitarkroppen, disse vil da ha forskjellig lyd, med en bryter på gitaren kan du velge hvilke pickuper du skal bruke. Så svaret er, med 3 PUer får du mer fleksibilitet med lyden. (jeg spiller bass, har en P-bass med en pu...) M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå