Gå til innhold

klarer kun 553 MB på en 650 MB plate

Espensi

Anbefalte innlegg

Jeg har flyttet ned sonybrenneren 4x/4x/24x(IDE) fra broderens maskin. Han har win98Se og jeg har WinXP. Når jeg skal brenne en plate vil ikke XP presse mer enn 553 MB på en 650 MB plate(i det innebygde brenneprogrammet). Vet ikke hva som er galt.

WinOnCD sier: error retrieving SCSI/IDE bus information: No SCSI host adapter found.

inne på preferences kan jeg ikke velge noen brenner.

Hva kan være galt?

[ Denne Melding var redigert av: Frodo på 2001-12-25 15:41 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-25 15:36, Frodo skrev:

Jeg har flyttet ned sonybrenneren 4x/4x/24x(IDE) fra broderens maskin. Han har win98Se og jeg har WinXP. Når jeg skal brenne en plate vil ikke XP presse mer enn 553 MB på en 650 MB plate(i det innebygde brenneprogrammet). Vet ikke hva som er galt.

Jeg har ikke brukt den innebydge brennerprogrammet i XP, men jeg antar det er en slik funksjon som du kan brenne i utforskeren. Dersom det er tilfelle så er den en alla InCD, DirectCD. Disse programmet "bruker" 100-150 MB av CD'en for å la deg bruke CD i utforskeren. Dette forklarer hvorfor du klarer å bruke kun 553MB fra en 650MB CD.

Quote:

WinOnCD sier: error retrieving SCSI/IDE bus information: No SCSI host adapter found.

Hva kan være galt?

Det ser ut som om driveren til CD-brenneren ikke er installert for WinOnCD eller at WinOnCD ikke er kompatibel med XP. Jeg er ikke sikker, men du kan prøve å installere andre brenner programmer. Nero fungerer helt fint under XP.

[ Denne Melding var redigert av: Ardie på 2001-12-25 16:01 ]

Lenke til kommentar

Svaret er vel egentlig ganske enkelt å greit. Samme som med Win2k, så har ikke winXP ASPI drivere for CD brennere osv innebygd. Dermed så klarer ikke noen brenneprogrammer å detekte din cd brenner i brenneprogrammet. Det du må gjøre er:

1. Skaffe deg en "cracka" aspi driver

2. Kjøre denne. + update til nyeste driver

3. Restarte maskina, og sjekke at den funker (aspichk)

Funker det (gjør det alltid), er alt gull og grønne skoger:D

Finner du det ikke på nettet, kan du alltids sende meg en mail, så skal jeg sende det til deg(har en som er for Winxp)...siden det er jul:D

[email protected]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-25 15:36, Frodo skrev:

Hva kan være galt?

Jeg kom på noe, som jeg glemte å nevne i sted. Samme problem opplevde jeg med min gamle Sony Crx100E (jeg brukte WinOnCD 3.6). For å få brenner programmet til å fungere måtte jeg installere en patch som støttet Win2000. Du kan prøve å installere patch'en. http://www.cequadrat.com . Eventuelt kan du prøve Nero, som jeg synes er bedre enn WinOnCD. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...