Gå til innhold

Geforce 6600GT og DVI->VGA

Tharos.

Anbefalte innlegg

Har prøvd å få signal fra DVI til VGA, fra mitt Geforce 6600GT kort. Har en DVI->VGA-overgang, som er plugget i en VGA-kabel. Men skjermen finner ikke signal. Kobler jeg kun DVI-kabel i samme port på skjermkortet, blir det bilde med en gang, så det er signal.

Noen som vet hvorfor jeg ikke får signal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mest sansynelig skjermen din.

Enten så takler den ikke analoge signaler på DVI ingangen. Eller så er den ikke stilt til å mota analoge signaler på DVI.

Les manualen, på tross at du er nordmann :)

VGA er nemlig analog, mens DVI er digitalt.

Lenke til kommentar
Det er mest sansynelig skjermen din.

Enten så takler den ikke analoge signaler på DVI ingangen. Eller så er den ikke stilt til å mota analoge signaler på DVI.

Les manualen, på tross at du er nordmann :)

VGA er nemlig analog, mens DVI er digitalt.

8434418[/snapback]

Hva mener du? Kan signal være analoge på DVI? Trodde DVI var kun digitalt jeg? Jeg bruker ikke DVI-inngangen på skjermen, jeg prøver å få bilde på VGA-inngangen.

Det jeg egentlig prøver på, er å koble pc-en til lcd-tven min, men det er så forbanna slitsomt å løfte den ned fra veggen hver gang jeg prøver noe, så derfor prøver jeg å få det til å fungere på pc-skjermen først. :(

(Jeg skal bruker VGA-inngangen på tv-en altså).

Endret av Tharos_
Lenke til kommentar

har du en anen VGA kabel og teste med?

eventuelt en vanlig VGA skjerm og teste med?

for og utelukke kabel eller ingang på TV som årsak.

vet det finnes noen TV'er og monitorer som ikke støtter DVI-VGA overganger, er sjeldent, men de finnes..

Lenke til kommentar
har du en anen VGA kabel og teste med?

eventuelt en vanlig VGA skjerm og teste med?

for og  utelukke kabel eller ingang på TV som årsak.

vet det finnes noen TV'er og monitorer som ikke støtter DVI-VGA overganger, er sjeldent, men de finnes..

8436258[/snapback]

PC-skjermen jeg tester på er en Benq FP937s, og den skal da være en "oppegående" skjerm etter hva jeg vet. Tv-en er en Sony Bravia 46W2000.

En kamerat testa også samme oppsett, DVI->VGA konverter i DVI-utgang på PC, VGA-kabel til lcd-tv. Intet bilde. Han brukte ikke samme utstyr som jeg.

Kan man bruke slike konvertere kun én spesiell vei? Det står ingen piler på den jeg bruker dog. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg vet hva som kan være galt. Det finnes forskjeldige dvi-vga konverterere. Du må se hvor mange pins som faktisk sitter i. Dette skjedde med meg en gang. Jeg leverte pc'en inn for garanti på grunn av hovedkortet. Amatørselskapet fortalte meg at når de fikk maskinen var skjermkortet ødelagt, selv om det funket perfekt før jeg leverte det inn. Det var tilfeldigvis 6600GT. Da jeg fikk det tilbake fulgte den forbannede konvertereren med, og når jeg prøvde fikk jeg det problemet du har nå. Dermed kjøpte jeg 6800GS og fikk med ny konverterer i den pakken. Så etter en stund forstod jeg det da jeg gikk over til flatskjerm og hadde begge dvi-vga konvertererne ved siden av hverandre.

Lenke til kommentar

Konverteren jeg bruker fulgte med skjermkortet. (Det fulgte faktisk med fire).

Og den har alle pinnene på plass, ihvertfall på DVI-siden.

Jeg har prøvd denne med alle pinnene, og jeg har prøvd en med kun 18 pinner.

Vedlagt bilde av den med alle.

post-25769-1177265239_thumb.jpg

post-25769-1177265250_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er forskjell på DVI-I og og DVI . Skjermkortene har både analog og digital utgang på DVI kontakten slik at du kan kjøre vanlig skjerm på DVI kontakten. TVen din har garrantert ikke analog inngang via DVI.

Du må derfor bruke en DVI overgang av den typen som har fire pinner mer enn de vanlige. Da kan du kjøre analogt signal fra DVI utgangen på skjermkortet til VGA inngangen på tven.

Hvis kortet ditt har VGA utgang og tven din har VGA inngang , kan du jo bare bruke vanlig VGA kabel. Du får kun analogt signal inn på tvens VGA inngang og tjener ingenting på å bruke DVI utgangen på kortet.

Lenke til kommentar
Det er forskjell på DVI-I og og DVI . Skjermkortene har både analog og digital utgang på DVI kontakten slik at du kan kjøre vanlig skjerm på DVI kontakten. TVen din har garrantert ikke analog inngang via DVI.

Du må derfor bruke en DVI overgang av den typen som har fire pinner mer enn de vanlige. Da kan du kjøre analogt signal fra DVI utgangen på skjermkortet til VGA inngangen på tven.

Hvis kortet ditt har VGA utgang og tven din har VGA inngang , kan du jo bare bruke vanlig VGA kabel. Du får kun analogt signal inn på tvens VGA inngang og tjener ingenting på å bruke DVI utgangen på kortet.

8450051[/snapback]

Tv-en min har kun vga-inngang. (Den har hdmi også, men den vil jeg bruke på annet + frekvensinnstillinger og h/v-sync fungerer kun på vga-port).

Skjermkortet mitt har dessverre ikke vga-utgang. Det har to dvi-utganger.

Finnes det da en konverter som gjør om fra digitalt dvi til analogt vga?

Jeg har sett at det selges skjermkabel også, som har dvi i ene enden, og vga i den andre. Vil denne gjøre jobben?

Lenke til kommentar

Bruker selv et Gainward 6600GT-kort med en DVI->VGA overgang til en Sony 32V2500. Det funker fint, men har vært borti litt tull med det av og til. Bruker en sånn overgang som vist litt lenger oppe i tråden, bortsett fra at den er rød.

Får du beskjed om "No signal" eller "Unsupported signal" ?

Lenke til kommentar
Bruker selv et Gainward 6600GT-kort med en DVI->VGA overgang til en Sony 32V2500. Det funker fint, men har vært borti litt tull med det av og til. Bruker en sånn overgang som vist litt lenger oppe i tråden, bortsett fra at den er rød.

Får du beskjed om "No signal" eller "Unsupported signal" ?

8454034[/snapback]

Det står bare "No signal" ja. Som om signalet er borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...