Gå til innhold

Epiphone Les Paul. Custom, eller Black beauty?

Programvare

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe ny gitar og det står mellom Epiphone Les paul Custom, eller Epiphone Les Paul Black Beauty. Du finner begge to på www.sound1.no

Se litt på det og fortell meg forskjellene og hva jeg bør velge.

edit: har sjekke litt nå og fant ut at Custom har 2 humbuckere og Black Beauty har 3. Hva har det å si? Har det med lyden å gjøre eller va?

Takk! :)

Endret av chryzsh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

jeg ser ikke poenget med 3 humbuckere (jeg bruker bare èn)

2 stk holder i mange bander,

hvem av dem du velger, kommer mest ann på hvilken du synes ser kulest ut,

begge gitarene er helt greie,

jeg villa ha valgt Custom... ser bra ut, helt grei gitar.

det eneste jeg villa ha gjort med dem er å bytte pickups, Epiphone pickups, er ikke noe veldig og skryte av...

Lenke til kommentar
jeg ser ikke poenget med 3 humbuckere (jeg bruker bare èn)

2 stk holder i mange bander,

hvem av dem du velger, kommer mest ann på hvilken du synes ser kulest ut,

begge gitarene er helt greie,

jeg villa ha valgt Custom... ser bra ut, helt grei gitar.

det eneste jeg villa ha gjort med dem er å bytte pickups, Epiphone pickups, er ikke noe veldig og skryte av...

8434285[/snapback]

Ville også ha valgt custom, med 3 epiphone pickups som du bør bytte ut med EMG pickups 800-1000kr per stk,- så bør du heller ta en med 2 pickups, en ekstra pickup hjelper egentlig ikke så mye, mer penger skal til, gitaren veier mer, mer strøm blir brukt osv.

Lenke til kommentar
Ville også ha valgt custom, med 3 epiphone pickups som du bør bytte ut med EMG pickups 800-1000kr per stk,- så bør du heller ta en med 2 pickups, en ekstra pickup hjelper egentlig ikke så mye, mer penger skal til, gitaren veier mer, mer strøm blir brukt osv.

8455328[/snapback]

Beklagar, men herregud til bullcrap.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

nja ikke alt, en pickup veier under 500gr, mer strøm?

epip pickups suger bytt så for som mulig..

holder fint med 2 stk pickup.. jeg har ikke brukt noe mer enn 1 i alle de årene jeg har spillt...

Lenke til kommentar

Epi pickups er just finfine, og kvifor i all verda skal ein absolutt bytte til EMG? EMG i LP er kkje anne enn blasfemi. Med ein ekstra PU fjernar du treverk, så det går mykje opp i opp. Større fleksibilitet har ein òg, og prisforskjellen er ikkje så stor. Og emir strøm? Ka****?

Og nird: Du burde verkeleg prøve å begynne å variere litt med pickupbruk.

Ikkje direkte meint til nokon som helst, men inkompetansen har begynt å få bra fotfeste her i kategorien. Herreguuud, eg kan bli så oppgitt over enkelte! Folk må slutte å uttale seg om ting dei ikkje har snøring på.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hello... hvorfor i alle dager skal jeg bruke mer enn en pickup?

har du snøring på hvordan jeg spiller å hvordan lyd jeg vill ha?

jo epi pickups er dårlige,, ingen har sagt at du må bytte til emg, finnes andre pickuper også.

Lenke til kommentar

Å ha valgmogelegheiter har aldri skada nokon. Og sant, eg kan ikkje vite kva lyd du vil ha, men det handlar litt om tonevariasjon og plassering i lydbiletet og det trengs i dei fleste situasjonar, og korleis kan du vete at han ikkje kjem til å få bruk for midpickupen? (Humbucker i mid på LP har forresten ein veldig spesiell og flott lydkarakteristikk som egnar seg veldig godt til rytmebruk spesielt med lett overdrive.) Og nei, nei og atter nei. Pickupane i Epi Custom er betydeleg betre enn fleire andre Epi modellar. Såvidt eg veit er det mykje dei same pickupane som står i billegare Gibson-modellar. Elektronikken held òg eit godt hakk høgare kvalitet. Det vart òg nevnt at han burde bytte til EMG uansett oppi her og det utan å i det heile ha nokon referanse til verken spelestil eller sjangerretning. Vektforskjellane på dei to modellane er minimal, så liten at ein aldri hadde merka forskjell. Kan godt hende Beautyen veg mindre òg for den del. Ikkje minst er og Beautyen i mi meining ein penare og litt meir uvanleg gitar som er litt meir spesiell å eige. Vel verdt pengane.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...