Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ungdommskoleelev som forsvant - mobbing.

Robocoop

Anbefalte innlegg

Som overskriften antyder så skjedde dette med en i min klasse på nittitallet. Han ble bare borte og fikk så hjemmeundervisning i to år. Det jeg lurer på er vel om dette er riktig fremgangsmåte. Bør en skole akseptere dette? At en elev bare forsvinner uten at man setter igang noen tiltak........?

Har tenkt mer og mere på dette siden miljøet der var så dårlig. Noen var ute etter meg også. Ubehagelig å gå der i tre år...... Statlig maktmisbruk ville jeg ha sagt nå, men nå er det for seint. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra skolen sin side var det vel den enkleste løsningen. Som regel er skolene alt for feige til å ta tak i disse problemene, noe som fører til at enkeltet faller helt utenfor, eller som i dette tilfellet slutter. Det gjør det ikke bedre at det mange lærere ikke tar ansvar når de ser mobbing. Husker flere lærere som bare gikk vekk i stedenfor å ta konfrontasjonen med mobberene da jeg gikk på skolen.

Måten det ble gjort på i dette tilfellet betyr vel at tiltakene ble gjort ovenfor mobbeofferet og ikke mobberene. Dette er etter min mening helt feil. Dersom det ikke blir gjort noe ovenfor mbberene, er problemet kun løst på kort sikt.

Endret av GEman
Lenke til kommentar

Jeg mener skoleverket burde ta dette problemet mer på alvor og bruke ressursjer på det. Det blir litt feil signal når mobbere "vinner" og offeret sendes bort. Mobberene lærer da at det "funker" og bruker gjerne samme teknikkene når de kommer ut i arbeidslivet.

Det virker som ingen har tid lengre til å lære ungene folkeskikk / akseptabel oppførsel, og i mange tilfeller ender det opp i ukultur. Kanskje prisen vi må betale for et stadig mer kapitalistisk ego-samfunn ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...