hda Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 kjøpte meg en laptop i går, en HP Omnibook xe 4500, en 1.8Ghz PIV, det var altså helt til jeg kjørte 'Intel Processor Frequency ID Utility', resultat foreligger nedenfor: ************************************************************* Intel® Processor Frequency ID Utility Version: 4.61.20020829 TimeStamp: 2002/12/21 0:48:30 Number of processors in system: 1 Current processor: #1 Processor Name: Intel® Pentium® 4 Mobile CPU 1.80GHz CPU Type: 0 CPU Family: F CPU Model: 2 CPU Stepping: 4 CPU Revision: D L1 Trace Cache: 12 Kµops L1 Data Cache: 8 KB L2 Cache: 512 KB Packaging: µFCPGA MMX: Yes SIMD: Yes SIMD2: Yes NetBurst microarchitecture: Yes Reported processor Frequency: 1.43 GHz <--------!!! Reported System Bus Frequency: 316 MHz Expected processor Frequency: 1.80 GHz Expected System Bus Frequency: 400 MHz ************************************************************* Mulig at det bare er meg, men skulle ikke prosessoren kjøre på 1.8 Ghz når den _ikke_ kjører på batteri? Hadde værtgreit om noen kunne fortelle meg hva som er årsaken til dette? Lenke til kommentar
faidroz Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Sikkert CPU-throttle-funksjonen. Hvis du kjører windows kan du prøve å sette maskintypen til "always on" under "power settings". Lenke til kommentar
NULL Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Sjekk med strømkontakt tilkoblet og evt. batteribesparelsesmoduls avslått.... Lenke til kommentar
hda Skrevet 21. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2002 Dette var flaut, dersom jeg lar winace pakke i bakgrunnen raser cpu speed til 1,8 ghz......... takker for svar! Lenke til kommentar
Danny Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 ja det er strømsparing funskjoner,gjør ikke pc`en noe så har jo den ikke bruk for å kjøre på full hastighet og dermed sparer bateriet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå