Gå til innhold

Texas Hold'em. Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg og noen kamerater har et pokerlag. Vi spiller Texas Hold'em No limit. Stort sett turnering. Dvs, buy inn, uten mulighet for buyout. Spiller slik at 2. plassen får buyinn*2 og vinneren resten. Er som regel 5-8 spillere rundt bordet. Vi har holdt på nesten hver fredag i 2-3 mnder. I starten gjorde jeg det ikke så bra. Var ganske fersk og hadde kun spilt hold'em et par ganger før. Etterhvert begynte det å ta seg opp, jeg var ikke den mest "synlige" spilleren, men jeg var med til slutt og vant et par ganger, og hadde noen 2. plasser. Har generelt sett spilt ganske stabilt. men den siste mnden har det gått nedoverbakke. Fatalt! Jeg har røket ut først eller som nr. 2 samtlige ganger. Vi er som regel 4 faste rundt bordet. Og ca 6-8 andre som kommer og går litt. Noen av de "kjenner" jeg spillmessig, andre er jeg helt blanke på.

Jeg har aldri vært den mest dominerende spilleren. Min spillestil har stort sett vært rimelig defensiv. Jeg bløffer ikke mye. Jeg er av den typen som liker å slowrace og la andre ta styring, før jeg setter inn støtet mitt og tar kontroll over spillet. Jeg har også funnet ut at jeg er mye bedre spiller hvis det 4 eller mindre rundt bordet. Da klarer jeg å ta styring, og gjennomskue bluffer. Så pleier å spille med ro, kaste meg på gratisrunder med mindre jeg har noe brukbart, eller hvis mange før meg kaster. Men vi har en tendens til å spille 8 timer før vi har en vinner, og gjerne 5 timer før noen ryker ut. Vi prøver å ha brukbare blinds for å unngå slike lange spill, men folk har en stygg tendens til å overleve lenge. Har opplevd et par ganger å nesten "blø ihjel". Dvs, at jeg sakte men sikkert legger på blinds uten å vinne noe. Derfor har jeg spilt hendene jeg har fått. Med blandet resultat. I dag, f.eks gikk jeg ganske kraftig inn på par konge. Var top par, og resten av kortene er ganske lave. Jeg sitter også med en 10 som kicker, tilfelle han har samme par som meg. Vi byr, og det blir en ganske brukbar pot. viser seg at han har hittet et par til på turnen, og vinner potten. Etter det bestemmer jeg meg for at jeg skal gå all inn etter floppen hvis jeg har høyste par eller bedre og det ikke er store muligheter for at de andre har streeet, flush eller andre fancy draws. Rett og slett fordi jeg tapte massivt, og ble underdog.

Det tok ca. 1.5 time før jeg endelig hitter noe som helst over par 5. Sitter med Ess, dame på hånden, og Esset kommer på Floppen. Top par. På floppen er det hverken Street, flush eller to like kort. Jeg tar sjangsen og går all inn. Vi er 3 spillere som ikke kastet oss før floppen. Han ene kaster seg, og han andre ser. Å se kostet ca 1/5 av hva vi startet med, og han var ca i 0. Viser seg at han sitter på pocket par 10, og det kommer en tier på bordet. Jeg ryker ut. Lignende scenario har skjedd meg de siste 4 gangene, og jeg begynner å lure på om jeg spiller helt på trynet, eller bare rett og slett har uflaks? Noen som har noen råd til åssen jeg kan forbedre spillet mitt? Slik som det har gått de siste gangene, mister jeg helt lysten på å spille, men har ikke så mye annent å ta meg til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du spiller tilfeldig vis ikke med et par karer fra Lambertseter? :p Høres ut som det samme pokerlaget jeg er med på.

Du kan jo vurdere å bløffe litt mer? Ikke alltid bare spille på de gode kortene, da blir det alt for lett for de andre å passe på når du caller. Så har du jo lov til å calle med "greie kort" også, så kan du se på oddsen din etter flopp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...