Gå til innhold

Mus beveger seg... av seg selv!

Anbefalte innlegg

Jeg har et irriterende problem med musepekeren - den beveger seg av seg selv!

Først prøvde jeg å rense musen, det hjelp ingenting. Så trakk jeg ut kontakten til netten, fortsatt bevegelse. Jeg restartet PCen, det var heller ikke til hjelp. Til slutt trakk jeg ut ledningen til musen. Fortsatt beveget den seg, ikke nok med det, den klikker på knapper og scroller ned sider. Dette forsvinner plutselig av seg selv, men er tilbake etter en stund, timer eller dager.

CS ender ofte med negativ killrate, etter alle teamkillsene :D

Jeg har scannet PCen med Avast! antivirus, Adaware, Spybot og AVG antispyware.

Kan dette være et hardwareproblem på andre komponenter i PCen, eller et virus som ikke blir funnet?

Er formatering det eneste valget? :dontgetit:

Musen er forresten IKKE trådløs, og det finnes ingen andre mus i nærheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk i antivirus og spyware-programmene dine om de unnlater noen mapper eller filer i søket. Om de gjør de, bare slett de filene/programmene fra den lista. Sitter du på LAN?

Nylig brukte jeg et program som heter sub7 til å kontrollere PCen til en kamerat på LAN. Det var veldig morsomt! For å klare dette måtte jeg inn i antivirusprogrammet hans(Fra han sin PC) og legge til mappen jeg hadde lagt "virusfilen" i lista over "Elementer som skal utelates".

Som E-Ton sier - om det er et program som dette, vil det mest sannsynlig ligge i bakgrunnen som en egen prosess. De KAN også legge seg inn i systemprosesser, men det er relativt skjeldent.

Sitter du på lan gjennom en router? Slike program benytter seg ofte av en egen port, så gå inn på routeren din og evt skru av UpNp, og sjekk om det er åpnet noen porter på din IP.

Lenke til kommentar

Godt å våkne opp til at musen beveger seg igjen, til tross for at jeg installerte driveren på nytt.

Jeg sitter i LAN med familien, men finner ingen slike programmer. Som sagt fortsatte det etter at jeg koblet fra nettverkskabelen, så det kan vel ikke være problemet uansett.

Ingen elementer var utelatt i noen av scannerne.

Jævlig vanskelig å skrive når musa hele veien flytter på markøren i teksten, så da vet du grunnen hvis noen upassende ord har dukket opp midt inni teksten :p

Lenke til kommentar

Problem løst :D

Jeg har et trådløst tastatur, med tilhørende mus. Jeg tenkte aldri på at dette kunne være problemet, siden musen ligger godt pakket nedi en skuff, uten batterier.

Men noe forstyrret signalene, og dette fikk musa til å bevege seg. Rart at jeg ikke har sett dette før, siden mottakeren for signalene lå rett foran øynene på meg og blinket!

Uansett, takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar

Så feil kan man lese... :blush:

En relatert historie: på et LAN for noen år siden koblet vi en trådløs mus til PC'n til en kamerat for lure ham til å tro at vi hadde "hacket" maskinen hans. For å gjøre det ekstra irriterende holdt vi musa i ro når han dro ut nettverkskabelen, og begynte å bevege på den med ujevne mellomrom når han koblet den til. Han var ganske fortvilet før vi avslørte spøken. :!:

Lenke til kommentar

jeg hadde det samme problemet før. jeg prøvde alt det der du sa, men til ingen nytte.

.... egentlig ventet jeg en 10 min, og det var over.

men etter en times ted til med gaming begynte det.

det kan hende at det skyldes av at musa blir varm, men du skal du ha sittet veldig mange timer i strekk.

jeg tok en 8 timers pause og det var over for godt :thumbup:

er ikke sikker på om d kan hjelpe... spiller du mye?? hvilken mus har?? hvor varm er den? (mål med sån dritt.. ved ikke hva d heter)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest member-101642

Har akkurat samme problemet selv. Har laptop og en billig mus fra Logitech. Pekeren begynner å bevege seg sakte mot venstre til tider. Hva er galt? Hadde akkurat samme problemet da jeg brukte samme mus på en annen pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...