L O G I M A N Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Jeg trenger et nytt skjemrkort (PCI-E). Jeg har i den forbindelse to krav. Den skal ha HDMI kontakt og den skal ha heatpipe kjøleløsning. Altså null vifte. Kortet må takle nyere spill, men trenger ikke å være highend. Noe rundt 7950 eller 8800gts hadde jeg tenkt meg. Noen som har noen alternativ å linke til meg. har ikke klart å finne noe kort selv som har oppfylt begge krav. Endret 21. april 2007 av sesteen Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Drop HDMI og du kan ta et 7950 GT fra MSI med passiv kjøling. Ta med en overgang fra DVI til HDMI på Claes Ohlson... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Overganger fra DVI til HDMI er ikke alltid er smart valg, når jeg bruker det selv så blir bildet helt forferdelig (testet med 2 forskjellige skjermkort). Det virker som det kan være problemer med "handshake" prosessen ved bruk av overganger. Selv skulle jeg gjerne hatt et skjermkort som er passivt kjølt, med HDMI og DX10 til HTPCen.. Endret 23. april 2007 av nahojdat Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Overganger fra DVI til HDMI er ikke alltid er smart valg, når jeg bruker det selv så blir bildet helt forferdelig (testet med 2 forskjellige skjermkort). 8455171[/snapback] Merkelig, det skal ikke være noe problem. Selv bruker jeg en slik overgang uten problemer, jeg har testet med flere skjermkort og projektorer. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Har testet med 2stk skjermer også, det som hender er at farger blir smørt utover litt og bildet blir uklart.. Ser det er flere som har problemer med dette på nettet men finner ingen måte å fikse det på. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg har 7950GT Asus med HDMI. Det er en supervideokontakt også følger det med konverteringskabel. Om den fåes uten vifte vet jeg ikke. Den har ikke dx10. 512mb ram er jo kjekt, slik jeg har forstått det er det viktig med mye ram til høyere oppløsninger som er tilfelled med hd-tver. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 slik jeg har forstått det er det viktig med mye ram til høyere oppløsninger som er tilfelled med hd-tver. 8455247[/snapback] Mye RAM på skjermkortet er ikke så viktig til filmavspilling, det gjelder i hovedsak spill. Man trenger ikke veldig mye systemminne heller, jeg testet minneforbruket med HD DVD nå, og det steg med 300 MB, skjermoppløsning 1920*1200. Lenke til kommentar
peiper Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Jeg trenger et nytt skjemrkort (PCI-E). Jeg har i den forbindelse to krav. Den skal ha HDMI kontakt og den skal ha heatpipe kjøleløsning. Altså null vifte. Kortet må takle nyere spill, men trenger ikke å være highend. Noe rundt 7950 eller 8800gts hadde jeg tenkt meg. Noen som har noen alternativ å linke til meg. har ikke klart å finne noe kort selv som har oppfylt begge krav. 8432811[/snapback] 7600GT fra MSI 8600GTS fra MSI, litt usikker på denne, men ut fra beskrivende tekst og bilde, ser det ut som denne har HDMI utgang også. 7950GT fra XFX Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Jeg har sett på de 3 kortene, men de har ikke HDMI noen av de. De har hdcp støtte via DVI, men siden TVen min har HDMI vil jeg helst ha det (kjører via VGA nå) Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Eneste jeg har funnet som er på markedet akkurat nå med heatpipe og HDMI er 7300GS, ikke akkurat noe kraftig kort.. Selv venter jeg og håper det kommer et kort ganske snart på markedet som oppfyller kravene. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 men siden TVen min har HDMI vil jeg helst ha det8459919[/snapback] Sjekk at TV-en din har tilfredsstillende PC-støtte via HDMI først, så du slipper å gjøre bomkjøp. Hvilken TV er det? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Den skal ha det. Skal bruke det til film uansett. Det er en Grundig Xentia LCD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå