Gå til innhold

Nytt skjermkort med heatpipe og HDMI


Anbefalte innlegg

Jeg trenger et nytt skjemrkort (PCI-E). Jeg har i den forbindelse to krav. Den skal ha HDMI kontakt og den skal ha heatpipe kjøleløsning. Altså null vifte.

 

Kortet må takle nyere spill, men trenger ikke å være highend. Noe rundt 7950 eller 8800gts hadde jeg tenkt meg. Noen som har noen alternativ å linke til meg. har ikke klart å finne noe kort selv som har oppfylt begge krav.

Endret av sesteen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overganger fra DVI til HDMI er ikke alltid er smart valg, når jeg bruker det selv så blir bildet helt forferdelig (testet med 2 forskjellige skjermkort).

 

Det virker som det kan være problemer med "handshake" prosessen ved bruk av overganger.

 

Selv skulle jeg gjerne hatt et skjermkort som er passivt kjølt, med HDMI og DX10 til HTPCen..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
Overganger fra DVI til HDMI er ikke alltid er smart valg, når jeg bruker det selv så blir bildet helt forferdelig (testet med 2 forskjellige skjermkort).

8455171[/snapback]

Merkelig, det skal ikke være noe problem. Selv bruker jeg en slik overgang uten problemer, jeg har testet med flere skjermkort og projektorer.

Lenke til kommentar

Jeg har 7950GT Asus med HDMI. Det er en supervideokontakt også følger det med konverteringskabel. Om den fåes uten vifte vet jeg ikke. Den har ikke dx10. 512mb ram er jo kjekt, slik jeg har forstått det er det viktig med mye ram til høyere oppløsninger som er tilfelled med hd-tver.

Lenke til kommentar
slik jeg har forstått det er det viktig med mye ram til høyere oppløsninger som er tilfelled med hd-tver.

8455247[/snapback]

Mye RAM på skjermkortet er ikke så viktig til filmavspilling, det gjelder i hovedsak spill. Man trenger ikke veldig mye systemminne heller, jeg testet minneforbruket med HD DVD nå, og det steg med 300 MB, skjermoppløsning 1920*1200.

Lenke til kommentar
Jeg trenger et nytt skjemrkort (PCI-E). Jeg har i den forbindelse to krav. Den skal ha HDMI kontakt og den skal ha heatpipe kjøleløsning. Altså null vifte.

 

Kortet må takle nyere spill, men trenger ikke å være highend. Noe rundt 7950 eller 8800gts hadde jeg tenkt meg. Noen som har noen alternativ å linke til meg. har ikke klart å finne noe kort selv som har oppfylt begge krav.

8432811[/snapback]

 

 

7600GT fra MSI

 

8600GTS fra MSI, litt usikker på denne, men ut fra beskrivende tekst og bilde, ser det ut som denne har HDMI utgang også.

 

7950GT fra XFX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...