ja_nos Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Vurderer å kjøpe 4 stk Samsung Spinpoint T166 500 GB til bruk f.eks i Readynas, i et raid 5 oppsett. Skal brukes til multimedialagring av alle slag, fellesdata, samt generell backup. Disse diskene selges til omkring 950 kr pr. stk nå, noe som vel gjør de til de billigste 500 GB diskene for tiden. Er det noen grunn til ikke å kjøpe disse fra Samsung, eller er det andre merker/typer som heller anbefales til denne type bruk. Det er ikke noe poeng i seg selv at det er det billigste, på den annen side trenger en ikke betale mer enn nødvendig. Dette oppsettet skal ikke stå på 24 timer i døgnet, og krav ellers er at de er mest mulig stillegående og driftssikre. Ser at det er litt ulike tilbakemeldinger på hvor stillegående disse Samsung diskene er, selv om de fleste anseer de som nettopp det. Ser at de fleste produsentene har egne modeller som skal tåle mer kontinuerlig drift, noen hundrelapper dyrere pr. disk, men det er kanskje unødvendig i et oppsett som jeg har beskrevet? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Western Digital SE diskene er vel bedre til 24/7/365 drift, men Samsung diskene er utrolig stille, og er det mer viktig enn om diskene mulig ryker fortere enn WD, så gå for Samsung. Har 5 Samsung disker i serveren min som står på 24/7/365 og to Samsung disker i stue pc'en min som står på 24/7/365 Har ikke opplevd noen problemer etter to år nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå