Gå til innhold

Dress til bryllup


Anbefalte innlegg

Morn!

 

Søstersen skal gifte seg i sommer. Da må jeg jo selvsagt ha en dress som ser bra ut ;)

 

Jeg trenger litt tips til hvordan dress jeg skal kjøpe. Jeg tenker mer på typen mønster, farge o.l. og ikke merke. Så en fin skjorte som står til dressen. Så tenker jeg at vi topper det hele med et slips.

 

Noen som har tips/bilder?

 

Trenger inspirasjon til jeg skal ut på den store handelen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å være litt seriøse når dere svarer gutter og jenter.

 

du kan enten kjøpe noe som er moderne idag men da kan du få det problemet at den er umoderne innen et par år og du må da kjøpe ny. en tidsriktig dress per idag har striper såvidt jeg har skjønt. (jeg er såpass gammeldags at jeg har en mørk dress uten striper).

 

når det gjelder skjorte til denne dressen er det litt avhengig av hva søsteren din har skrevet på inbydelsen. står det "mørk dress" _må_ du ha hvit skjorte. står det ingenting om dette kan du velge hva du måtte ønske. det er 80-tallsfarger som er mordene nå til dags så en pastellfarget, rosa eller lills skjorte er tidsriktig her.

 

Jeg er en av dem som holder meg til Dressmann. der har de bra utvalg til en billig penge. du kan der velge dressjakke/dressbukse uavhengig av hverandre. de har også i forskjellig prisklasse.

Lenke til kommentar

Takk for et godt svar!

 

Jeg er vell ute etter noe jeg kan bruke ved andre anledninger også.

 

Det står "Mørk dress" i invitasjonen jeg laget, ja :p Så da er vell skjorten bestemt. Har sett litt på dette med en mørk dress(svart/mørkegrå) med striper og synes det er kult. Har en grå dress fra før, men er ikke helt fornøyd med den.

 

Dressmann er jo greit det :) Der jeg har handlet til nå iallefall.

Lenke til kommentar

Nålestripet mørk dress er nesten garantert å bli en suksess. Ikke la deg lure til å kjøpe dobbeltspent, du er ingen Al Capone :p

 

Hvit skjorte, helst med til bruk med mansjettknapper. Og noen gode, men ikke altfor flashy mansjettknapper.

 

Har du noen oppgave i bryllupet ? Eller er du bare vanlig gjest ? Dette er noe som er litt viktig når du skal avgjøre hvilket slips du bør bruke. I et bryllup er det avgjørende at man husker hvem som skal få oppmerksomhet akkurat den dagen ;)

 

Hold deg uansett til et slips som har litt rolige farger, knyt det med en enkel knute ( http://www.knutole.com/IMAGES/FOUR_IN_HAND.JPG )

store knuter er ute. Slipsets bredde må stå i forhold til jakkeslag og din kroppsbredde.

 

Putt et pent lommetørkle i brystlommen på dressjakken (butikkbetjeningen bør kunne hjelpe deg med et som matcher resten av påkledningen), brett det i en enkel firkant og la det stikke ca 1 cm opp av lommen. Det vil gi deg noen ekstra stilpoeng.

 

Skoene bør være mørkebrune hvis bryllupet kun foregår dagtid, ellers skal de være svarte. De du viste var litt for fritidspregede. Ikke kjøp de nålespisse som er på markedet nå med mindre du kjøper dem veldig billig.

Lenke til kommentar

Tusen takk for mange gode tips :)

 

Jeg har en del oppgaver i bryllupet som lillebror. Jeg har tenkt å holde tale til søstersen. Jeg skal i tillegg stå i inngangen å ønske gjestene velkommen.

 

Hvilken farge/bredde burde jeg gå for på slipset? Er 174 høy og rundt 70 kilo. Forholdsvis "normal" vil jeg si.

 

I forhold til sko blir det vell mest sannsynlig noe slikt som vist over.

 

Bryllupet blir først i kirken, så blir det middag og fest etterpå. Så det skjer for det meste i dagslys/dagtid.

Lenke til kommentar

Da høres det ut som du står ganske fritt i valg av skofarge, men husk at beltet skal matche skoene.

 

Brede slips er på vei ut, men noe middels bredt bør fungere bra (ikke bruk tynt, det blir for typete og passer bedre på bytur). Fargen kan matches til øynene dine, butikkpersonalet bør kunne hjelpe deg med dette.

 

Ingen av oppgavene høres ut til å føre til at du trenger å matche brudeparet i farger, da er det enklere å unngå tabber ;)

Endret av tigerdip
Lenke til kommentar

- Nålestripet dress

- Hvit skjorte med noen fine mansjettknapper

- Mattsvarte sko

- Ikke for tynt og ikke for tykt slips. Vet enda ikke farge

- Hvitt tørkle i brystlomma

- Svart belte.

 

Blir dette en suksess?

 

Beltespennen, burde det være matt eller glans finish på denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...