Fjoslen Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Som emnetittelen sier skal jeg kjøpe ny pc i månedskiftet April/Mai, kan vente noen dager lengre men ikke noe mere. Har tenkt på Kabinett 8800GTX 2 Gig ram Ny stillegående CPU kjøler da jeg skal overklokke 600 watt PSU er vell nåkk? Min. 20" Skjerm Core 2 duo E6600 tar 1 større 7200.10 disk i første omgang så får vi se på flash-disker om ei stund når dem senker prisene litt. PC'n skal brukes til Gaming se video og OC vennlig. Mine spørsmål: Noen på forumet som kan lage en handlekurv på prisguiden som et førsteutkast jeg kan forandre litt på? Er det noen stor utgivelser som jeg burde vente på? (av hardware) Begynner Vista og bli mere aktuelt nå eller skal jeg fortsette med XP? Endret 21. april 2007 av DeDDi Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Noen innspill? Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Har kuttet Raptor og kabinettet ble litt i dyreste laget. noen forslag til et annet Lian Li kabinett? og så trenger jeg et 680i hk til rundt 1000kr. +- Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) her fikk du ikke mye hjelp nei, ble litt glad når jeg så du har droppa lian-li og raptor disk. de er etter min mening det mest opskrytte og overprisa i bransjen så langt uten at vi skal skape diskusjon om det her egentlig så vil jeg påstå at et hvilket som helst stålkabinett med rom for 12 cm vifte er kurant så lenge du synest det ser bra ut.... skjerm faller vel narturig på en 22" siden de er så fint prisa om dagen vet ikke hvilken jeg skal annbefale link til prisguiden' denne hdd får skryt for og være stillest i markedet etter min mening er det ikke vits og bruke så utrolig mye penger på dyrt hovedkort hvis du ikke er super seriøs klokker som vil ha de siste 60 mhz ut av cpu ved og fintrimme chipsett volt. asus har flere som er i fin prisklasse. dette her jeg 2 av og kan trygt annbefale det hovedkortet fungerer fint med disse ram brikkene denne er en meget fin strømforsyning men siden du skal ha bare 1 disk vil det kanskje vert greit med avtagbare kabler for og få mindre rot i kabb............? skal du overklokke litt? eller kanskje masse? hvis ikke har det jo vert et fint prisfall på e6700 koster vel 2600 nå, Endret 21. april 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Takk for at det hvertfall er en som svarer Har tenkt på Geil rammen som kjører 800 MHz Har også tenkt å kjøre E6600 stabilt på 3 - 3,2 GHz vet ikke hvor mye dette korter ned på levetida menmen. Har den strømforsyninga du linker til avtagbare kabler? Og har den kabelstrømper? (Stygt med alle fargene rundt omkring :S) Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Har den strømforsyninga du linker til avtagbare kabler? Og har den kabelstrømper? (Stygt med alle fargene rundt omkring :S) det har ikke det nei... litt usikker på hvilke som har det. hadde lyst og annbefale mist 600W men det var så dårlige bruker omtaler i prisguiden ikke noe problem, og kjøre 3-3,2 sånn til daglig, har kjørt 3,3 ei stund, men jeg har en ganske varm chip så har nå den på bra 3,0 siden den står på protein folding som gir 100%last døgnet rundt vet ikke noe om den geil ramen, den er bra etter omtaler. greit med en skikkelig kjøler når du har tenkt og klokke.... noctua er et monster.... stor og meget god skal se litt rundt etter psu Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Takker! tror jeg går for Geil rammen, E6600 ,den hardisken du foreslo og Noctua foreløpig. Har du noen forslag til et stilrent kabinett med vindu i sidedøra? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Takker! tror jeg går for Geil rammen, E6600 ,den hardisken du foreslo og Noctua foreløpig. Har du noen forslag til et stilrent kabinett med vindu i sidedøra? 8439649[/snapback] for og være helt erlig bruker jeg nå 2 UR-gammle stål kabinett som jeg har fått som var kassert. burker og gjemme de for og ha det mest mulig stille fant en ganske heftig psu på 520W og avtagbare kabler link her jeg har 450 W utagven av den, men har ikke fåt testa den med skikkelig belastning, men den får mye skryt tror du må bla deg igjennom prisguiden og se hva du liker Endret 21. april 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Har kommet fram til dette oppsettet føreløpig, mangler PSU og kabinett. Oppsett Noen forslag? Tenkt å kjøpe på Netshop, siden jeg fant så lite resultater på DVD-brennere i prisguiden fant jeg denne på Netshop sine sider DVD-brenner Endret 22. april 2007 av DeDDi Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) ser flott ut det der...... noe som er extra bra er at du har valgt et hovedkort som støtter fsb 1333 mhz bnoe som blir og komme med de nye prosessorene som intell blir og slippe nermere jul link så har du valgt DVD brenner med SATA så slipper du den svære ide kabelen den psu jeg annbefalte over drer fint det opsettet der Endret 22. april 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 ok at den drar systemet fint men i ettertid kan det vel være litt fint med litt kraftigere PSU. Så noen som vet om MIST 600 watt bråker så mye som folk skal ha det til? Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Har dere noe å anbefale når det gjelder oprativsystem? Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 ok at den drar systemet fint men i ettertid kan det vel være litt fint med litt kraftigere PSU. 8445604[/snapback] Hvorfor det? Har du planer om SLI? Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Flere disker PCI kort og diverse. Etter en PSU kalkulator tok systemet mitt rundt 450 watt. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det var vel 450W anbefalt. Systemet har ikke sjans til å faktisk trekke noe i nærheten av så mye. Men glem total effekt, se på +12V. Med samlet +12V på 360W eller mer bør du være veldig godt dekket. Det kan f.eks. være en Mist 500W eller Seasonic S12 500W. Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Men bråker Mist 600W så mye som folk skal ha det til? Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Vet ikke, men i den prisklassen er Corsair HX520 et mye bedre kjøp. https://prisguiden.no/product.php?productId=48090 Endret 22. april 2007 av EasyRaider Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 (endret) De må helst ha PSU'en inne på netshop :S Skal helst ha 10-15k igjen etter konfirmasjon, da jeg har 6000 nå. Endret 22. april 2007 av DeDDi Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Hvilket operativsystem burde jeg velge, og vet noen hva som kommer med i bundelen til POW kortet? Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Trenger desperat å få ned prisen noen lapper på denne https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=40794 er + DVD-Brenner og kabelkit til misten på netshop som koster rundt 700,- Noen som hvet hva jeg kan gjøre for og få det billigere? blir 250 i frakt også Endret 24. april 2007 av DeDDi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå