compfreak Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg har et lite problem. Når jeg er hjemme må jeg bruke manuell tcp/ip instillinger. Men hos andre er det ofte nødvendig å bruke automatis innstilling. Det jeg lurte på var om noen kunne hjelpe meg med å lage en batch fil som stiller inn med de manuelle innstillingene, og en som slår på automatisk innstilling. Det som må endres: IP :10.0.0.xx subnet: 255.255.255.0 gateway: 10.0.0.1 primary DNS: xxx.xxx.xxx.xxx seconday DNS: xxx.xxx.xxx.xxx Takk på forhånd Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 kan du ikke bare sette den opp til å bruke manuellet satt IP når den ikke finner DHCP? Lenke til kommentar
compfreak Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Hvordan gjør jeg det? Har ikke så veldig greie på nettverk osv. Takker for svar Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hvordan gjør jeg det?Har ikke så veldig greie på nettverk osv. Takker for svar 8451854[/snapback] Vel når du setter tcp instillingen til dhcp så kommer det fram en tab i toppen og der står det alternativ config. og det er altså der du skriver innstillinen som skal bli brukt når du ikke har dhcp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå