Gå til innhold

Ubuntu Linux nå tilgjengelig for PS3 !

dekar24k

Anbefalte innlegg

Det jeg egentlig lurte på var om man kunne kjøre Ubuntu LiveCD på SDTV. Jeg vet dette ikke fungerer med YDL. Dermed kan jeg kun bruke YDLtext. Siden jeg ikke er en linuxhore er det ganske vanskelig :p

Gi oss gjerne litt info når du er ferdig =)

8433040[/snapback]

Nå har jeg HDTV, med slik det ser ut så er nok Ubuntu Live CD laget for SDTV, så det er nok ikke noe problem.

Kommer med litt info når jeg har fått installert det. Må bare kopiere ut de dokumenter jeg har laget i YDL.

Av det jeg har sett så langt så ser det helt rått ut(sorry for et litt Harry uttrykk), Det er OpenOffice 2.2 også. YDL har en eldre versjon (1.5 tror jeg det er).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk ikke endret skjermoppløsning.

Ikke trådløst nett

Får se hvordan det går etter innstallasjonen er ferdig.

Kommer med mer info etterhvert...

8433726[/snapback]

Installasjonen gikk ikke bra her. Stoppet på 15% Fikk heller ikke endret skjermoppløsning.

Laster ned ikke Live CD nå, vil prøve å installere med den.

Mye gjetting med Live CD om hva man skal trykke for å komme videre da man ikke ser OK/NEXT knappen.

Har YLD fra før,så det er muligens problemet. Tar backup til ekstern USB disk nå. Så kan jeg formatere på nytt og prøve en gang til.

Lenke til kommentar
Samme problemet her. Stoppet på 15%.

Var aktivitet på cd'n lenge, men har stoppet nå.

Jeg hadde ikke noe annet system inne før jeg prøvde denne.

8433797[/snapback]

Takk, nyttig informasjon. Jeg trodde det var pga YDL.

Tror da jeg bare venter til nedlastingen av ikke Live CD'en er ferdig før jeg prøver igjen.

Lenke til kommentar
Hvordan funker det? Er det bedre en Yellow dog?

8439058[/snapback]

Driver og installerer nå. Kan komme med mer info senere. Har kjørt YDL en stund. Valgte nettopp 1280x768 skjermoppløsning. :) Dette ser bra ut.

Har fått fyrt live-versjonen nå, men når jeg klikker på install skjer det liksom bare..... INGENTING!

8439155[/snapback]

Fikk heller ikke installert med Live CD'en. Lastet ned et av de andre ISOene, og det ser ut til å fungere.

Kvifor gidde å bry seg med linux når det ikkje er støtte for GPU ein gong?

8439204[/snapback]

Ganske enkelt fordi det fungerer meget bra, selv uten støtte for GPU.

Surfer, bruker OpenOffice, VNC, skrivet ut etc. Fungerer 100% til jobb og fritid.

Endret av Sunndal1
Lenke til kommentar

Er det noen som får tv2 sumo (webtv) til å funke? Madammen har en pervers fantasi om gamle episoder av cæsar om igjen...

Hun lover i tillegg en klekkelig belønning hvis jeg får det til :dribble:

Edit: Nå er ubuntuen oppe å kjører på ps3 :w00t:, men jeg få ikke til å endre skjermoppløsning. Bruker en 720p-tv over hdmi, men kan ikke velge annet enn 576x384 i menyen... og det ser ikke ut til at noen dropdown-bokser fungerer i det hele tatt...

Edit2: Får heller ikke aktivert den "oppstarts-quickfixen" som hindrer at jeg må taste en masse babbel for å få startet ubuntu:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
At this moment there is a bug (Bug 106694) that may leave you at the initramfs prompt instead of booting into Ubuntu. After installing Ubuntu, at the kboot prompt, type:

/boot/vmlinux initrd=/boot/initrd.img root=/dev/sda1

This will get you booted into Ubuntu. A quick fix for this issue so that you don't have to type the above command to boot into Ubuntu everytime you boot is to go into a terminal session and type the following.

sudo sed -e 's/sdd1/sda1' -i /etc/kboot.conf

får bare at s ikke er en gyldig kommando elns... tips mottas med STOR takk

Endret av Kamikazesmurf
Lenke til kommentar
Kvifor gidde å bry seg med linux når det ikkje er støtte for GPU ein gong?

8439204[/snapback]

For å bruke maskinen som mediasenter, og til annen bruk som ikke krever 3d-aksellerering.

8439370[/snapback]

Mediacenter som ikkje klarar spele Xvid i fullscreen ordentleg? Og såfall ikkje x.264 enkoda HD materiale?

Hm. Kjempe mediasenter, det må eg sei.

Lenke til kommentar
hvorfor besudle en fungerende ps3 med noe så fælt som linux..?? :(

berre problem og tullball...

8444379[/snapback]

Slik at man kan installere programmer, ser og høre på de fleste musikk og videoformater, emulatorer, bruke den nettleseren man foretrekker osv. Ganske fælt ja

Lenke til kommentar
hvorfor besudle en fungerende ps3 med noe så fælt som linux..?? :(

berre problem og tullball...

8444379[/snapback]

Slik at man kan installere programmer, ser og høre på de fleste musikk og videoformater, emulatorer, bruke den nettleseren man foretrekker osv. Ganske fælt ja

8444586[/snapback]

jøss, det hørtes rosenrødt og fint ut...i TEORIEN så kan du kansje det, men linux er og blir kronglete og fungerer sånn til en viss grad..eg vil ikkje min ps3 så vondt att eg installerer linux på den...det er alltid eit eller anna som klikker eller ikkje fungerer på en linux platform, og eg rekner med att ubuntu til ps3 ikkje er noko untak..

nå skal eg faktisk vere enig i att ubuntu ikkje er av det verste distribusjonene, trådløs nettverk og ein del drivere er installert på forhånd, ivertfall på pc..

og når du blir glad for att sånt fungerer da skjønner du for kronglete linux er siden du tar for gjitt att sånne ting fungerer på windows..

eg vil ikkje starte noe linux diskusjon her, dette var kun min mening..

EDIT: innlegg nummer 1000..:)

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar
Edit: Nå er ubuntuen oppe å kjører på ps3  :w00t:, men jeg få ikke til å endre skjermoppløsning. Bruker en 720p-tv over hdmi, men kan ikke velge annet enn 576x384 i menyen... og det ser ikke ut til at noen dropdown-bokser fungerer i det hele tatt...

Kikker på dette problemet nå. Har funnet en omvei så lang. Ved å logge på i Console-mode og bruke programmet ps3videomode så får jeg endrett oppløsning. Kjører da startx etterpå. ps3videomode var ikke installer, men du får en enkelt forklaring på hvordan man legger det inn når kommandoen kjøres.

Beste modus så langt er -v 11 (1280x768), men også -v 13 (1900x1200) fungerer dog med meget liten skrift. (TVen er bare 720p/1080i så skjønner ikke helt at det fungerer)

Edit2: Får heller ikke aktivert den "oppstarts-quickfixen" som hindrer at jeg må taste en masse babbel for å få startet ubuntu:

Dette fikset jeg manuelt ved å rette filen /etc/kboot.conf. Endret de plassene der det står sdd1 til sda1 (to plasser i filen).

Skal se om jeg ikke får laget en lett oppskrift når (om) jeg får alt til å fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...