Gissan Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Heihei! Tok nettopp mange bilder av katten, og her er tre av de. Hvilket liker du best (gjerne hvorfor) og hva du synes om bildene. Alle er tatt med EOS 350D + EF 70-210mm f/4. De er ikke bildebehandlet på noen som helst måte. Er utsnittene for tette? Hva kan jeg gjøre bedre til neste gang? (5-10 min).. - Gissan EDIT: Neue emnetittel.. Endret 24. april 2007 av Gissan Lenke til kommentar
tuppetroll Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg synes komposisjonen er bra, men at bildene virker uskarpe. Er det blitzen som har bløtlagt her? Prøv igjen og forsøk å få et større område skarpt.. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Jeg synes komposisjonen er bra, men at bildene virker uskarpe. Er det blitzen som har bløtlagt her? Prøv igjen og forsøk å få et større område skarpt.. 8431886[/snapback] Hmm, rart. Kameraet er 1 uke gammelt, nesten.. Kanskje det var resizingen av bildene som gjør det.. Legger derfor ved et bilde som ikke er nedskalert.. Er skarpheten bedre nå? Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Skulle vært mer skarphet i bildene. Prøv unsharp mask i PS hvis du har mulighet for det. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Skulle vært mer skarphet i bildene. Prøv unsharp mask i PS hvis du har mulighet for det. 8432698[/snapback] Dro jeg for hardt i spakene? Lenke til kommentar
tuppetroll Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Jeg synes ikke det funker da heller, beklager. På det bildet over så mister du essensen i bildet ved at verken tunga eller poten er skarp. Fint motiv, men mangler litt på gjennomføringen etter min mening.. Endret 20. april 2007 av tuppetroll Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Som de andre sier er forsåvidt utsnittene fine, og jeg heller nok også mot varianten med trangere dybdeskarphet. Ellers synes jeg ikke bildene behøver være så forbasket skarpe- det blir fort "digitalfoto", men det er en personlig sak. Synes egentlig det største aberet er et ganske flatt og kjedelig lys. (blitzlyset i øynene på katten er heller ikke spesielt pent) Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Oppdaterer med et nytt bilde jeg da.. Kun beskjært, justering av levels/curves/lysstyrke/kontraster i PS. Er skarpheten bedre nå? Er utsnittet kanskje for tett? Er ikke beskjært mye. I orginalen ser man ikke øynene, kun litt mer av armen og litt mer over nesten, samt litt av bakkroppen.. Lenke til kommentar
U Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Stilig bilde Likte utsnittet! Endret 24. april 2007 av U Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå