Cowboystrekk Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Driver å bygger en pc til en venn av meg, har brukt et msi 965 neo-hovedkort og irriterer meg litt over at når den laster biosen bruker den ca 15 sekunder ekstra pga minneopptelling. Har faktisk ikke vært borti en pc som teller opp minnet på flere år nå, finnes det noen måte å droppe den på? Har satt på rask-oppstartssekvens etc. Kjedelig å måtte trykke esc hver gang så ikke pcen blir så treg til å boote. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 En veninne av meg hadde samme problemet. Hun la inn 1 GB ekstra ram i sin bærbare og etter det tellte maskina all RAMen før den fortsatte boot. Problemet ble borte da jeg lastet standardinstillinger i BIOS. Forsøk å start maskina et par ganger etter en slik handling fordi det kan hende at den vil telle minnet en siste gang før den går ut fra at det er greit frem til den registrerer noen endringer. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Tkker, men mente jeg hadde gjort det, skal sjekke igjen når harddisken er ferdig formatert. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 En veninne av meg hadde samme problemet. Hun la inn 1 GB ekstra ram i sin bærbare og etter det tellte maskina all RAMen før den fortsatte boot. Problemet ble borte da jeg lastet standardinstillinger i BIOS. Forsøk å start maskina et par ganger etter en slik handling fordi det kan hende at den vil telle minnet en siste gang før den går ut fra at det er greit frem til den registrerer noen endringer. 8431483[/snapback] Ok, godt tips, skal sjekke det, slet litt med å få til bootsekvensen først så kan hende det har noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå