jadaaaaa Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Er det mulig å få windows registeret til å ligge på D:\? Er så utrolig irriterende og ha det på C:\ for på C:\ er det jo allerede egne mapper lagd til spill, dokumenter og sånt i startmenyen, jeg vil gjerne gjøre det sånn at jeg bruker den D:\ disken til windows og andre viktige programmer(som ikke har noe med ting som er gøy, bare nødvendige) og C:\ til å være altmulig disken hvor jeg kan ha spill og sånt. Håper det er mulig og at noen har et svar. Takk Endret 20. april 2007 av jadaaaaa Lenke til kommentar
jadaaaaa Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 er det ikke mulig eller er det bare at ingen vet hvordan man gjør det? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Ganske stor forskjell på registret og selve Windows da.... Skjønner jeg deg rett så vil du ha Windows på d og alt annet på c:? Det lureste er nok å gjøre motsatt, ha windows på c: (der ligger oppstarts filene osv) og alt annet på d: Er ikke noe problem å installere spill osv på d: disken om windows ligger på c: Bruk et disk partisjonerings program etc, om du må omfordele plass mellom de to partisjonene dine.... Lenke til kommentar
jadaaaaa Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 (endret) jammen hvordan får jeg då bilder,videor og dokumenter i startmenyen til å ligge i D:\ da? og tingene som ligger på skrivebordet til å ligge på D Endret 20. april 2007 av jadaaaaa Lenke til kommentar
jadaaaaa Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 prøvde å endre plasseringen til musikkmappen i start menyen fra C:/users/Music til D:/Musikk, men det funket ikke... Lenke til kommentar
Malakai Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Du kan ikke velge hvor registret skal ligge. Ser heller ikke hvorfor du skal forandre på det. Det du snakker om er vel heller hvordan få bilderr du lagrer eller musikk du lagrer til å legge seg der du vil ? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 prøvde å endre plasseringen til musikkmappen i start menyen fra C:/users/Music til D:/Musikk, men det funket ikke... 8431724[/snapback] Slik å forstå....da blir det fort litt verre. Vet ikke om det går i Vista. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 prøvde å endre plasseringen til musikkmappen i start menyen fra C:/users/Music til D:/Musikk, men det funket ikke... 8431724[/snapback] Slik å forstå....da blir det fort litt verre. Vet ikke om det går i Vista. 8431739[/snapback] Joda, det går helt fint å flytte disse private mappene. Gå inn på f.eks startmenyen og høyreklikk på f.eks musikkmappen din, og velg plassering. Da kan du peke plasseringen mot din tidligere musikkmappe. Da slipper du å flytte alle filene. Dette kan du også gjøre på de andre mappene, f.eks dokumenter, bilder, osv. Lenke til kommentar
Malakai Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 prøvde å endre plasseringen til musikkmappen i start menyen fra C:/users/Music til D:/Musikk, men det funket ikke... 8431724[/snapback] Slik å forstå....da blir det fort litt verre. Vet ikke om det går i Vista. 8431739[/snapback] bare velg hvor du skal lagre ting på programmene du bruker. Skal du lagre sanger f.eks høyre klikker du på snagen du skal lagere og setter properties til lagre der du vil som default. Lenke til kommentar
jadaaaaa Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Men etter jeg har valgt plassering til musikk mappen i start menyen, så går den fortsatt inn på C disken når jeg trykker på den... Lenke til kommentar
Malakai Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Men etter jeg har valgt plassering til musikk mappen i start menyen, så går den fortsatt inn på C disken når jeg trykker på den... 8434174[/snapback] soory for tregt svar. Dette gjør du ikke fra start menyen. Se om jeg forstår deg rett. * windows ligger på c:\, sammen med spill. * du vil ha windows og "personlig folder" til å legge seg på d:\ - det går ikke. Windows ligger på c:`og kan derfor ikke flyttes. Det kan heller ikke undermapper som "min musikk", "mine bilder" osv. * det du kan gjøre er å oprette en egen mappe for musikk eller bilder på d: for så å lagre filene der. *Det mest fornuftige dog, ville være å legge alle nytteprogrammer, video og musikk (pga min musikk foldern(hvis man absolutt mp ha det der)), mens spill legger du på d:\ Personlig har jeg fire partisjoner. 1. Windows og kun windows(inkl vekslefil og drivere) - systemfiler med andre ord. 2. Programvare (mekker litt musikk for moro og driver med grafisk design så det tar litt plass) 3. Spill 4. Downloads (fildeling osv) Det som er problemet er at du kan ikke flytte på ting du allerede har instalert. Det beste du kan gjøre hvis du vil ha musikk og video på d driven din er å droppe "min musikk/video" som lagrings plass og oprette en ny folder "mit stash"(feks), flytte musikk, video filene dine over åog begynne lagre ting der i fremtiden. Personlig ville jeg tatt backup av det du vil spare på (musikk, film, savegames), formatert harddisken og partisjonert den på nytt. Enkelt og greit er jo å bare ha to partisjoner. 1 liten (ca 40-50 gb) for system og drivere. Legg resten på den andre partisjonen. ( vet ikke hvor peiling du har - partisjon er ikke det samme som forskjellige hd'r. du kan en hd og mange partisjoner) Lenke til kommentar
hysteriah Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Hvis du ser på start-menyen din (øverst i høyre kolonne) ligger "ditt brukernavn". Hvis du klikker på denne får du opp "bilder, musikk, dokumenter" som også ligger på startmenyen din, pluss "Favoritter, Videoer, Lagrede spill" og mange andre. Hvis du høyreklikker hver av disse og går på "egenskaper" får du opp en boks hvor du kan velge "Plassering". Her står det f.eks. "C:\Users\ditt brukernavn\Dokumenter" som er den egentlige plasseringen til mappen. Hvis du vil endre denne plasseringen til f.eks. "D:\" disken din, klikker du "flytt" knappen og velger en annen mappe på f.eks. "D:\" disken din ;-) En annen måte hvis du vil endre plasseringen på ALLE brukerfilene dine er at du kan flytte disse manuelt ved å gå på "C:\Users\Ditt brukernavn" og kopiere alle mappene derfra over til f.eks "D:\Mine Brukerfiler". Deretter må du gå inn i Windows registeret og søke etter "profileimagepath" helt til du finner banen til dine brukerfiler og endre banen der til den nye plasseringen av filene, altså "D:\Mine Brukerfiler". Men dette anbefales ikke hvis du ikke er godt kjent med å endre windows registeret og vet hva du driver med Jeg tror også du må være logget på en annen brukerkonto enn den du skal flytte for å kunne bruke denne metoden Endret 26. april 2007 av hysteriah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå