Gå til innhold

8800 640/Athlon 4800 eller 320/A 5600?

Ayb

Anbefalte innlegg

Håper emnetittelen var forståelig:) Prøvde å få den så kort som mulig.

Det jeg lurer på er om det er lurest å kjøpe et 8800 640MB skjermkort og en Athlon 4800+ CPU eller om det er bedre å kjøpe et 8800 320MB og en Athlon 5600+.

Begge alternativene har omtrent samme pris.

Er ikke fullstendig avhengig av å kjøre spill på 1600x1200 oppløsning.

EDIT: dette skulle kanskje vært plassert i Hjelp av kjøp/salg av PC

Endret av GW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for 5600+ og 8800GTS 320 og 5600 blir bedre og jevnere. siden det vil bli litt CPU begrensninger med CPUen uansett, så vil det bli mindre med en 5600+ og 8800GTS 320. Du vil uansett få et veldig bra system til spill ;)

PS: Skal du kjøpe helt ny PC eller bare oppgradering av CPU og skjermkort?

Hvis du skal bytte HK og muligens minne, ville jeg heller gått for et oppsett med Intel Core 2 Duo CPU.

Lenke til kommentar
Skal kjøpe HK, CPU, skjermkort og RAM.

Hvorfor bør jeg velge Intel?  :)

8431514[/snapback]

Pga. for tiden er det Intel som har de beste CPUene. AMD har kuttet prisene veldig mye, for å holde følge med Intel, så hvis du ikke skal overklokke, så har det ikke så veldig mye å si, men hvis du har planer om å overklokke, eller er åpen for å overklokker i fremtiden ville jeg valgt Intel. Intel klokker mye bedre enn AMD sine prosessorer, og Intel yter bedre per klokk (samme frekvens)

Har ikke så veldig god tid nå, men var jeg deg, ville jeg ventet til rundt slutten av neste uke (Intel skal ha priskutt) og så ville jeg kjøpt en Intel E6600 (Eller E6400, om den blir for dyr) og et Asus P5B hovedkort (Asus P5B (hovedkortet) finnes i mange varianter, bl.a. P5B Deluxe, P5B Plus etc. Den som bare heter Asus P5B bør holde til deg).

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...