Gå til innhold

kan noe forklare meg alt om håndplukkede chips?

schoolbus1337

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
gidder noen å forklare meg nøyaktig hvordan og hvorfor det er slik at man kan få forskjellig chips på ram? jeg mener, hvordan går det? lager de forskjellige chips på samme samlebånd? skjønner ikke det der jeg ..... :\

8431268[/snapback]

OEM (original equipment manufacturer) kjoeper inn brikkesett fra forskjellige produsenter. F.eks micron, elpida, samsung osv og klasker dem paa sine ferdige rammoduler. Kan vaere forskjellige grunner til at det dukker opp forskjellige minnebrikker paa rammodulene. Kanhende vet de at brikke A klarer 800mhz og putter de paa rammodulenene som er rated for 800mhz som regel, men om de finner en brikke B som egentlig skal klare 1000mhz men ikke gjoer det, saa kaster de den ikke, de setter den istedet paa en 800mhz modul. Derfor kan du finne mye rart heh

Lenke til kommentar
gidder noen å forklare meg nøyaktig hvordan og hvorfor det er slik at man kan få forskjellig chips på ram? jeg mener, hvordan går det? lager de forskjellige chips på samme samlebånd? skjønner ikke det der jeg ..... :\

8431268[/snapback]

OEM (original equipment manufacturer) kjoeper inn brikkesett fra forskjellige produsenter. F.eks micron, elpida, samsung osv og klasker dem paa sine ferdige rammoduler. Kan vaere forskjellige grunner til at det dukker opp forskjellige minnebrikker paa rammodulene. Kanhende vet de at brikke A klarer 800mhz og putter de paa rammodulenene som er rated for 800mhz som regel, men om de finner en brikke B som egentlig skal klare 1000mhz men ikke gjoer det, saa kaster de den ikke, de setter den istedet paa en 800mhz modul. Derfor kan du finne mye rart heh

8432978[/snapback]

ok tusen takk! :D

Lenke til kommentar

Halvledere lages i "brett" hvor det f.eks er 1000 brikker på ett brett. For hvert brett er det forskjellige egenskaper. I noen tilfeller kan et stort parti av brikker ha en spesiell feil. Dersom dette er tilfellet blir det såfremt det er mulig deaktivert den bestemte funksjonen som er noe galt med, og brikkene selges som billigvarianter. Dette gjør at forskjellige brikker kan ha forskjellige egenskaper selv om spesifikasjonene er de samme.

Det er også slik at forskjellige halvlederprodusenter produserer kompatible brikker. Det kan f.eks være at Samsung og Philips begge produserer brikker som gjør akkurat det samme og har akkurat samme metoder. Dette gjør at forskjellige kort kan komme med brikker fra forskjellige produsenter. Disse vil selfølgelig ha forskjellige egenskaper selv om spesifikasjonene gjerne er ca. de samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...