Gå til innhold

Kjøp av ny bæbar

Anbefalte innlegg

Begynner til neste år på vidregående skole. Dette betyr at jeg må kjøpe meg en bærbarpc. Det jeg lurer på er hvilke modeller som egner seg til skolebruk, pris har

i grunn ingen stor betydning. Den bør være kjapp, samtidig som skjermen er god.

(Helst HP?!?

Har kiket litt på denne modellen(skjermen var kul, men ikke bra):

http://www.dinside.no/php/art.php?id=374303

Er det andre modeller enn HP dere vil anbefale?

PS. Regner med at MAC ikke blir aktuellt i og med at jeg skal gå idrett/allmenn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen kjennskap til den nevnte modell.

Men om det er strømkontakt tilgjengelig, så ville jeg vurdert en dv2215, eller en dv2130. 2215 følger det med Vista, og 2130 følger det med XP MCE.

Men 2130'versjonen er ganske utsolgt, siden det har vært en god bestselger på mange nettbutikker.

De har 14" widescreen, 120 gig hd, 1 gig ram, men de scorer ikke så veldig bra på batterilevetid. Derfor er dette kun akuellt om du får tilgang til strøm fra skolen.

Fulladet batteri varer bare rundt 2 timer.

Men det er en veldig stillegående maskin, og det er også litt futt i den.

Men det er sikkert ikke akuellt med større skjerm enn 14", siden den blir brukt til skolebruk?

Lenke til kommentar
Jeg har ingen kjennskap til den nevnte modell.

Men om det er strømkontakt tilgjengelig, så ville jeg vurdert en dv2215, eller en dv2130. 2215 følger det med Vista, og 2130 følger det med XP MCE.

Men 2130'versjonen er ganske utsolgt, siden det har vært en god bestselger på mange nettbutikker.

De har 14" widescreen, 120 gig hd, 1 gig ram, men de scorer ikke så veldig bra på batterilevetid. Derfor er dette kun akuellt om du får tilgang til strøm fra skolen.

Fulladet batteri varer bare rundt 2 timer.

Men det er en veldig stillegående maskin, og det er også litt futt i den.

Men det er sikkert ikke akuellt med større skjerm enn 14", siden den blir brukt til skolebruk?

8431558[/snapback]

Har i grunn ingen ting å si. Vil helst ha en bærbar som holder seg ganske bra, og som jeg kan "trives" med både hjemme og på skole, if you see?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...