andeik Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Ja, da har jeg klart å få spyware på maskinen igjen (Jippi) Dette var en sånn "best-deals" toolbar. For noen dager siden ble jeg frastjålet min iPod og tenkte å dobbeltsjekke hva den kunne tilby meg, og den viste meg en haug med lenker - b.la. denne: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...s_promot_widget Er dette seriøst? Endret 20. april 2007 av andeik Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Selgar har 100% positiv tilbakemelding, sånn sett ser det ut til å være ein godkjent selgar, sjølv om vedkommande "berre" har 62 stykk. Du kan gjere mange gode kjøp på Ebay, men alltid hugs at det vil kome moms i tillegg på varer for over 200,- Les meir på Tollvesenet sine sider. Ein tråd det står litt informasjon i: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=590524 Lenke til kommentar
andeik Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Selgar har 100% positiv tilbakemelding, sånn sett ser det ut til å være ein godkjent selgar, sjølv om vedkommande "berre" har 62 stykk. Du kan gjere mange gode kjøp på Ebay, men alltid hugs at det vil kome moms i tillegg. Les meir på Tollvesenet sine sider. Ein tråd det står litt informasjon i: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=590524 8431770[/snapback] Jepp. Er klar over moms. Prøver å få selgeren til å skrive total value: §20 elns. Har funket før! Satser på at jeg gjør et kupp og betaler for den =P Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Får du dei til å skrive at pakken har verdi på under 200 NOK så sparer du ein del kroner ja, ganske greit å handle med folk som er villig til det. Lenke til kommentar
AnRe Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Betal med paypal og du er rimelig trygg på å få penger tilbake (75%) dersom det er lureri. Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 var vel noe useriøst siden annonsen er borte nå? Lenke til kommentar
andeik Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Betal med paypal og du er rimelig trygg på å få penger tilbake (75%) dersom det er lureri. 8431885[/snapback] Jepp. Jeg trykte på "Buy Now"-knappen, ventet ca. et døgn med å betale - sånn for sikkerhetsskyld, og da fikk jeg brev fra Ebay om at annonsen var slettet, men de kunne av personvern ikke si hvorfor. Dersom jeg hadde betalt til selger ville jeg naturligvis få alt dette igjen. Så da kan man vel trekke konklusjon selv om at dette ikke var helt ærlig? Lenke til kommentar
g5r Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Noen enkle regler for eBay handel, har handlet selv i over 2 år og dette har aldri slått feil: Bruk paypal hvis ikke selgeren har en betydelig god mengde tilbakemeldinger. DVS ikke mindre en 98% positive, ikke mindre enn 20 for ikke-paypal betalinger. Ikke bruk ikke-sporbare betalinger som Western Union, penger i brev etc . Har brukt det sistnevnte, dog for billigere kjøp og selgeren hadde gode tilbakemeldinger. Har faktisk sendt meg litt tilbake i vekslepenger Hvis du kjøper fra ikke førsteverdens land som Kina ol, se at selgeren har minst 50 tilbakemeldinger, og se nøye at de som skrev positive tilbakemeldinger er mange forskjellige (often kan samme personen være ansvarlig for 20-30% av tilbakemeldinger. Dette tyder på svindel). Og styr unna tilbud som er "too good to be true", samt les varebeskrivelsen NØYE. Ellers har eBay massevis av advarsler, brukererfaringer etc som en kan fritt lese, mye man kan brenne seg på ved uforsiktige kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå