Gjest Slettet+65132 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Korleis kan eg få to divar til å plaserast ved sida av kvarande? Har fått det sån ca til, men det blir enten fucka i mozilla, mens det funka i IE, eller omvendt. Gje gjerne eit godt eksempel Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Du kan gjøre noe sånn: <div id="wrapper"> <div id="venstre"> Dette er venstre siden </div> <div id="hoyre"> Dette er høyre siden </div> </div> #wrapper { width: 800px; margin: 0 auto; } #venstre { width: 400px; float: left; } #hoyre { width: 400px; float: left; } Bare bytt breddene Det som egentlig gjør at de står ved siden av hverandre er float: left; Kan også bruke float: right; Da "går" den div'en du velger float: right; på til høyre. Lykke til videre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) no blir berre den høgre diven ståande langt bort i høgre hjørne Edit: No står den høgre diven rett atte med med den venstre. Her har eg to problem: - Det går ikkje an å legge inn padding eller kor langt frå venstre den skal ligge(høgre diven) - Divar som ligg under venstre og høgre div blir ikkje automatisk flytta nedover ettersom dei to divane uvidar seg. Det hjelper ikkje å legge inn position: relative;, om det kan brukast då. Endret 20. april 2007 av Slettet+65132 Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Vist bredden på de 2 divene er bredere enn elementet rundt, vil de hoppe ned. husk bredde = bredde + padding + border. Så når du legger til padding må du ta vekk tilsvarende fra bredden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Humm. ja der skjedde det noke ja. Men eg har fremdeles problem med at divane under ikkje flyttar seg automatisk ned... Endå eit edit: Det funka når eg la inn float: left på diven under. Takk for hjelpa folkens Endret 20. april 2007 av Slettet+65132 Lenke til kommentar
gommle Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hvis du vil lage en div som "stopper" floaten, kan du bruke clear:both; <div id="wrapper"> <div id="venstre"> Dette er venstre siden </div> <div id="hoyre"> Dette er høyre siden </div> <div id="footer"> Dette er footeren </div> </div> #wrapper { width: 800px; margin: 0 auto; } #venstre { width: 300px; float: left; border:1px solid black; } #hoyre { width: 300px; float: left; border:1px solid black; } #footer { clear:both; border:1px solid black; } Gadd ikke teste dette, men det _burde_ funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå