tilstad Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hei, jeg har en eldre laptop som jeg bruker i en campingbil. Bruksområder er MS autoroute spille mp3 + div. Problemet er at laptopen er veldig svak, og klarer ikke spille av filmer osv, og elendig lagringskapasitet. Specs er pentium MMX 266 Mhz, 128 Mb minne, 3 Gb harddisk. Men nå har jeg en reserve stasjonær pc også, som jegt ikk ebruker lengre. Specs på denne er Athlon xp2100, 1.25 Gb minne, 80 Gb harddisk, 5.1 lyd + div pci kort. Da campingbilen er en vw stransporter, er det litt uaktuelt med en billedrørs skjerm grunnet størrelsen, og å kjøpe en ny flatskjerm er jeg heller ikke så interesert i. Så det jeg lurte på var om det var mulig å bruke hardwaren fra athlon xp maskinen men å benytte skjerm, tastatur mv fra laptopen. Laptopen sitter på dasjbordet, så det er litt uakutuelt med et standard tastatur her også. Og det beste er om man lett kan ta den ut, for å unngå tyveri. Noen som har en formening om dette lar seg gjøre? Laptopen har en såkalt ZV pcmcia slot, (zoomed video) kanal, hvor man kan koble opp en ekstern dvd encoder kort, og en dvd spiller til denne igjen. Problemet er at de fleste av filmene jeg har, er i divX og andre formater, og da hjelper ikke et slikt kort noenting. På den annen side, kan kanskje denne inn kanalen (som går utenom systembussen) brukes for å koble skjermen til den stasjonære? Vel det er igrunn dete jeg lurer litt på... Noen som har noen tips eller andre forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå