Gå til innhold

Mediacenter EPG / Kanalguide

Anbefalte innlegg

Hei, har et par spørsmål når det gjelder EPG / kanalguiden i Windows XP MCE.

Når jeg skal legge til epg til en kanal så får jeg opp ca 30 kanaler jeg kan velge mellom. Mange av kanalene jeg har finnes ikke i denne oversikten (eks. The Voice Tv, Disney TV osv. )

Lurte dermed på om det var en annen måte å få tak i epg oppføringer for flere kaneler enn de jeg kan velge mellom?

Hvor henter mce epg informasjonen fra? Finnes det en nettside hvor jeg kan se den samme informasjonen?

Går det ann å skifte navn på en kanal som ikke har noen oppføringer i kanal guiden slik at den ikke bare heter "Ukjent" ?

På forhånd takk for alle svar smile.gif

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Lurer på mange av disse tingene selv, og kan ikke hjelpe deg med dem. Men, det med å endre navn på kanal kan jeg.. :)

Bare gå til oppsettet for TV-guide, velg "legg til tv-guide oppføringer", velg den ukjente kanalen, og velg "gi nytt navn". Er vel ikke det mest intuitive sted å legge denne funksjonen, men den ligger nå der ihvertfall.. :)

MT

Prophet_hunk skrev:
Hei, har et par spørsmål når det gjelder EPG / kanalguiden i Windows XP MCE.

Når jeg skal legge til epg til en kanal så får jeg opp ca 30 kanaler jeg kan velge mellom. Mange av kanalene jeg har finnes ikke i denne oversikten (eks. The Voice Tv, Disney TV osv. )

Lurte dermed på om det var en annen måte å få tak i epg oppføringer for flere kaneler enn de jeg kan velge mellom?

Hvor henter mce epg informasjonen fra? Finnes det en nettside hvor jeg kan se den samme informasjonen?

Går det ann å skifte navn på en kanal som ikke har noen oppføringer i kanal guiden slik at den ikke bare heter "Ukjent" ?

På forhånd takk for alle svar smile.gif

8430779[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har fått inn de fleste kanaler, men sliter med Guiden. F.eks. kan jeg se på TV3, men ha guiden til Animal Planet. :cry: Har forsøkt å endre navn osv, men da finner den ingen info. Regner med at dette har noe med å gjøre at ved konfigureringen, når jeg skrev inn postnummer, fant den ikke Canal Digita, men kun "unmapped".

Er det noe sted det går an å fikse så guiden blir riktig i forhold til kanalene?

Thanks! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fortsetter på denne jeg...

...jeg har nettopp fått en Acer Idea 510 med Vista...har i tillegg Canal Digital.

Har fått satt opp kanalene rett. Men, de aller fleste kanalene (Canal+ Film osv.) har jeg bare som blanke, dvs uten EPG. Er det noe å gjøre med det?

Forøvrig så går det ganske treigt å skifte kanal, samt at bilde er litt uskarpt, men det er vel ikke noe å gjøre med...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

slenger meg på her jeg og, har CD med Canal+ film kanaler, men får ikke disse inn i guiden med informasjon om programmer eller klokkeslett, helt blankt.

Har sendt mail til CD og Canal+ men fikk svar at de ikke kunne hjelpe meg.

Har og sendt mail til MS, men de henviste meg til betalingssupport (ca 500,- pr samtale) så da klarer jeg meg uten frem til noen fikser noe 3. parts som er mulig for "mann i gata" å forstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...