Gå til innhold

Spørsmål om Softgun!

bkf_94

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gass softgun da har du en egen patron med gass som gjør at kulen skytes raskere.

Fjær softgun er den helt vanlige softgunen som bare har en fjær som skyter kulen avgårde.

Elektrisk vet jeg ikke.

8430461[/snapback]

men må alle softgun skytes, lades, skytes, lades ???

Lenke til kommentar

Fjærvåpen (som du har hatt) er pinglevåpen i forhold til f.eks elektriske. Jeg har en elektrisk MP5, og kulene går veldig lagt, utgangshastigheten på kulene er vel over 100 fot i sekundet hvis jeg ikke tar feil, og de kan fint skade folk ved feil bruk.

(Akkurat derfor kommer de og inn under våpenloven, og har dertil 18 års grense)

Elektriske våpen lades opp når batteriet går tomt, og gassvåpen lades når gassen er tom. En full dag på et batteri er langt fra utenkelig ;)

Lenke til kommentar
En liten ting.. hvordan funker elektriske "softguns"?

Jeg mener, de med fjær blir jo dyttet at av fjæra og de med gass blir dyttet ut av gassen.. hva med el-pistolene?

8432097[/snapback]

Den elektriske motoren brukes til å dra ut og inn ei fjær. (kort forklart)

Lenke til kommentar
Jeg har et nytt spørsmål om Softgun

På paintball markerer skudene et treff med maling men hvordan markerer softgun kuler?

8431828[/snapback]

Smerte, sier du ikke at du ble skutt blir du skutt på til du nærmest skriker av smerte ;)

(Dvs at kulene kjennes godt)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
En liten ting.. hvordan funker elektriske "softguns"?

Jeg mener, de med fjær blir jo dyttet at av fjæra og de med gass blir dyttet ut av gassen.. hva med el-pistolene?

Den elektriske motoren brukes til å dra ut og inn ei fjær. (kort forklart)

Og med det så er "elektro-gun" kraftigere enn "fjær-gun"? :ermm:

Lenke til kommentar

i utgangs punktet er de det.

men den slags fjær pistol jeg tror du tenker på er vel sånn 200-300 kr's pistol. man kan og få el gun som skyter like dårlig som en sånnen. Her kommer kvalitet og pris inn. De meste vanelig airsoft merkene er Tokio Marui og Classic Army. koster fra 2500 og oppover.

Lenke til kommentar
Innkomende spørsmål:

På paintball bruker jeg selvfølgelig maske men hva slags beskyttelse bruker folk når de holder på med Softgun?

8432757[/snapback]

Briller eller maske. det er ikke krav om å ha maske som dekker hele fjeset i "airsoft"

Godkjente briller velåmerke.

Lenke til kommentar

men det kan være svært lurt med maske som dekker hele ansiktet, vi har blant annet sniper rifler som skyter stålkuler, dårlig plan å bare gå med vanlige briller da.

Tenner kan lett bli ødelagt ved direkte treff.

Ueland: 100 fot i sekundet er ingenting, de fleste elektriske rifler ligger på rundt 250-330 fps. Min gjør 330 fps stock(som er ganske mye). Har en ca36k.

Lenke til kommentar

Det kan nok stemme VesleKim, men absolutt ingen som gjør det i vår klubb av en eller annen grunn. De bruker av og til finlandshetter dog. Jeg tør enkelt og greit ikke å spille kun med briller, siden jeg har tynn emalje etc på fortennene allerede. Bad shit med en fulltreffer da! :)

Hvor holder folk til forresten ? Bor dere på Østlandet alle sammen, eller er det noen bergensere her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...