bkf_94 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hei jeg har alltid lurt på hva forskjellen er mellom Gas, Fjær og Elektrisk Softgun har selv eid en softgun men det var sånn skyt, lade, skyt, lade men vet ikke hva slags type den var Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Gass softgun da har du en egen patron med gass som gjør at kulen skytes raskere. Fjær softgun er den helt vanlige softgunen som bare har en fjær som skyter kulen avgårde. Elektrisk vet jeg ikke. Lenke til kommentar
bkf_94 Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Gass softgun da har du en egen patron med gass som gjør at kulen skytes raskere. Fjær softgun er den helt vanlige softgunen som bare har en fjær som skyter kulen avgårde. Elektrisk vet jeg ikke. 8430461[/snapback] men må alle softgun skytes, lades, skytes, lades ??? Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Elektrisk lader seg selv. Men har ikke hatt elektrisk softgun så vet ikke om det er bra. Men skal ha meg ny softgun snart, så lurer på om jeg burde kjøpe elektrisk eller vanlig ?? Endret 20. april 2007 av eXtreme-501 Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Fjærvåpen (som du har hatt) er pinglevåpen i forhold til f.eks elektriske. Jeg har en elektrisk MP5, og kulene går veldig lagt, utgangshastigheten på kulene er vel over 100 fot i sekundet hvis jeg ikke tar feil, og de kan fint skade folk ved feil bruk. (Akkurat derfor kommer de og inn under våpenloven, og har dertil 18 års grense) Elektriske våpen lades opp når batteriet går tomt, og gassvåpen lades når gassen er tom. En full dag på et batteri er langt fra utenkelig Lenke til kommentar
bkf_94 Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Jeg har et nytt spørsmål om Softgun På paintball markerer skudene et treff med maling men hvordan markerer softgun kuler? Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg har et nytt spørsmål om Softgun På paintball markerer skudene et treff med maling men hvordan markerer softgun kuler? 8431828[/snapback] De markerer ikke, man må bare følge reglene i spillet Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 En liten ting.. hvordan funker elektriske "softguns"? Jeg mener, de med fjær blir jo dyttet at av fjæra og de med gass blir dyttet ut av gassen.. hva med el-pistolene? Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Lurer på det samme egentlig Lenke til kommentar
VesleKim Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 En liten ting.. hvordan funker elektriske "softguns"? Jeg mener, de med fjær blir jo dyttet at av fjæra og de med gass blir dyttet ut av gassen.. hva med el-pistolene? 8432097[/snapback] Den elektriske motoren brukes til å dra ut og inn ei fjær. (kort forklart) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Jeg har et nytt spørsmål om Softgun På paintball markerer skudene et treff med maling men hvordan markerer softgun kuler? 8431828[/snapback] Smerte, sier du ikke at du ble skutt blir du skutt på til du nærmest skriker av smerte (Dvs at kulene kjennes godt) Endret 20. april 2007 av Ueland Lenke til kommentar
VesleKim Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Det er ikke alltid man merker skuddene (særlig på vinteren) da er det ærlighet som teller. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 En liten ting.. hvordan funker elektriske "softguns"? Jeg mener, de med fjær blir jo dyttet at av fjæra og de med gass blir dyttet ut av gassen.. hva med el-pistolene? Den elektriske motoren brukes til å dra ut og inn ei fjær. (kort forklart) Og med det så er "elektro-gun" kraftigere enn "fjær-gun"? Lenke til kommentar
VesleKim Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 i utgangs punktet er de det. men den slags fjær pistol jeg tror du tenker på er vel sånn 200-300 kr's pistol. man kan og få el gun som skyter like dårlig som en sånnen. Her kommer kvalitet og pris inn. De meste vanelig airsoft merkene er Tokio Marui og Classic Army. koster fra 2500 og oppover. Lenke til kommentar
bkf_94 Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Innkomende spørsmål: På paintball bruker jeg selvfølgelig maske men hva slags beskyttelse bruker folk når de holder på med Softgun? Lenke til kommentar
VesleKim Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Innkomende spørsmål: På paintball bruker jeg selvfølgelig maske men hva slags beskyttelse bruker folk når de holder på med Softgun? 8432757[/snapback] Briller eller maske. det er ikke krav om å ha maske som dekker hele fjeset i "airsoft" Godkjente briller velåmerke. Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 men det kan være svært lurt med maske som dekker hele ansiktet, vi har blant annet sniper rifler som skyter stålkuler, dårlig plan å bare gå med vanlige briller da. Tenner kan lett bli ødelagt ved direkte treff. Ueland: 100 fot i sekundet er ingenting, de fleste elektriske rifler ligger på rundt 250-330 fps. Min gjør 330 fps stock(som er ganske mye). Har en ca36k. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 haingodegamle: Husker ikke hvor kjapt Mp5en min går i farten, så tok det minste realistiske, dog er dine tall mer fornuftige Lenke til kommentar
VesleKim Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Tenner kan lett bli ødelagt ved direkte treff. 8432902[/snapback] Mange som bruker briller kjøper en billig tanbeskytter. 100kr. Min m16a2 går 279.51FPS. Endret 20. april 2007 av VesleKim Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Det kan nok stemme VesleKim, men absolutt ingen som gjør det i vår klubb av en eller annen grunn. De bruker av og til finlandshetter dog. Jeg tør enkelt og greit ikke å spille kun med briller, siden jeg har tynn emalje etc på fortennene allerede. Bad shit med en fulltreffer da! Hvor holder folk til forresten ? Bor dere på Østlandet alle sammen, eller er det noen bergensere her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå