Gå til innhold

Ingen trådløse nettverk innen rekkevidde..?

Choppi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Sjekk om du har en knapp for trådløst (antenna) Den kan være avslått og da kommer du ikke langt.

Selv om den virket for noen dager siden, så er den kanskje avslått nå... på min Cinet laptop, så er den antenne knappen rett foran tastene mot skjermen. Hos meg er ser bilde noen lunde slik ut : <|>

Ikke helt likt :) men se om du kan finne en slik knapp

Frode

Lenke til kommentar

Takk for svar, men finner ingen sånn knapp :hmm:

Men jeg ser nå at Wireless LAN Connection Indicator har et rødt kryss på seg,

og så vidt jeg husker så har det ikke vært sånn før. Kan det ha noe med saken å gjøre?

Sorry, har minimal data-kunnskap :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hva slags PC har du? Og klarte du å koble deg til det trådløse nettverket da du fikk det opp for noen dager siden med den PC'en du sliter med nå? Klarer andre PC'er å finne nettverket? For hvis feilen ligger i routeren, har jeg funnet ut at det til tider funker å dra ut stikkontakten i routeren, la routeren være uten strøm i rundt 15 sekunder (+-) og så ta i stikkontakten igjen. Er ikke helt sikker på hvorfor, men det har hvertfall hjulpet med ved flere anledninger.

Hvis det ligger i maskinen (noe ting kan tyde på): "bryteren" er gjerne en Fn-knapp + en av F-tastene (Fn + F6 på min maskin). Se etter et ikon som kan minne om en antenne på tastaturet, spesielt F-tastene. Men det kan også være det er en egen bryter for dette et annet sted på maskinen, dette er forskjellig fra forskjellige modeller.

Lenke til kommentar

Nå fungerer det ikke lenger. Eller pc'n finner ingen trådløse nettverk innen rekkevidde.

Hvorfor fungerer det bare av og til? :dontgetit:

Men hva slags bryter er det snakk om når det står;

Kontroller at bryteren for trådløs tilkobling er slått på på datamaskinen.

Hehe, er nok ikke noe flink med sånne pc-ting :blush:

Lenke til kommentar
har du andre trådløse enheter som forstyrer kanskje

8484477[/snapback]

Nei har nok ikke det.

Men hvordan skal jeg fikse det da? Vil jo at det skal fungere hele tiden, og ikke bare en sjelden gang :hrm:

Og hvor er bryteren?;

Kontroller at bryteren for trådløs tilkobling er slått på på datamaskinen.

Lenke til kommentar
Hva slags PC har du? Og klarte du å koble deg til det trådløse nettverket da du fikk det opp for noen dager siden med den PC'en du sliter med nå?

Det er en Packard Bell EasyNote.

Ja jeg klarte å koble til med den pc'n jeg sliter med nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...