Gå til innhold

LØST: Problemer med SLi oppsett

kash

Anbefalte innlegg

Se hardware i profil.

Har en stund hatt den stasjonære pc`en kjørende med et POV7900GT. Fant ut jeg hadde lyst på et SLi oppsett da jeg kom over et rimelig POV kort til her på bruktmarkedet.

Men jeg får ikke det til å fungere. Når jeg starter pc`en og skal boote inn i windows får jeg en kort melding om at "video mode not supported", og så starter windows normalt. Har oppgradert bios, og har de siste brikkesett driverne. Har prøvd en haug med forskjellige skjermkort drivere, men får ikke noe valg om å enable SLi. I BIOS står SLi oppsett på auto (valg mellom disabled eller auto).

Dersom det ikke er noe helt enkelt jeg har oversett, så lurer jeg på om jeg har et hardware problem. Har prøvd å snu den broen mellom skjermkortene, og PSU`en min bør være kraftig nok for å drive et slikt oppsett.

Jeg hadde 1,4 voltmod på mitt første kort, og det jeg kjøpte hadde 1,55 voltmod. Kan dette være et problem?

Begge kortene er innstallert, og finnes i enhetsbehandling.

Takknemlig for forslag til løsning!

EDIT: Løste seg. Jeg fikk helt svart skjerm når jeg bootet inn i windows etter å ha satt 8x pciex. Skjønte etter mye fram og tilbake at windows kjørte likevel, men fikk ingenting på skjermen. Bootet da i safemode, og brukte driver cleaner pro til å fjerne skjermdriver. Restartet, og innstallerte skjermdriver på nytt.

Endret av kash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...